رئیس اداره هواشناسی خلخال درباره تداوم فعالیت سامانه بارشی و همراهی آن با ناپایداری‌های محلی در خلخال هشدار داد.

به گزارش خلخالیم، غلامرضا گلمرادی گفت: براساس نقشه‌‌های هواشناسی، طی سه روز آینده (بویژه روز سه‌شنبه 12 تیر) شرایط جوی در شمال غرب کشور نسبتا ناپایدار بوده و آسمان استان در بیشتر ساعات نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

وی اضافه کرد: در برخی مناطق نیز ضمن رشد ابرهای همرفتی، بارش باران گاهی بصورت رگبار و رعدوبرق توام با تندباد موقتی پیش‌بینی می‌شود.

گلمرادی بیان کرد: نوع مخاطره این پدیده شامل رخداد تندبادهای لحظه ای؛ رگبار باران گاهی توام با رعدوبرق (بویژه در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب) ورخداد تگرگ بویژه در مناطق کوهپایه‌ای و دامنه کوه‌ها خواهد بود.

 رئیس اداره هواشناسی خلخال بیان کرد: از آثار این مخاطره می‌توان به آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب در مناطق شهری؛ سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی؛ برخورد صاعقه بویژه در دامنه کوه‌ها و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی اشاره کرد.

توصیه‌های اداره هواشناسی در برخود با این پدیده، اجتناب از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اطلاع رسانی به عشایر جهت جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی جهت پیشگیری از خسارت و اجتناب از صعود به ارتفاعات است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ccfb2

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: