اداره‌کل هواشناسی استان در خصوص تقویت و تداوم فعالیت سامانه بارشی در شهرستان‌های گرمی و انگوت و مناطق مرکزی و جنوبی استان از عصر دوشنبه ۲۱ خرداد تا عصر پنجشنبه ۲۴ خرداد، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خلخالیم، وزش تندبادهای موقتی، رگبار باران همراه با رعدوبرق، رخداد تگرگ به‌ویژه در مناطق کوهپایه‌ای و دامنه کوه‌ها و بارش برف در ارتفاعات، انتظار می‌رود.

آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب در مناطق شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه به‌ویژه در دامنه کو‌ه‌ها، لغزندگی و کاهش دید افقی در جاده‌های مواصلاتی، احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، از آثار این سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.

اجتناب از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اطلاع‌رسانی به عشایر برای جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی برای پیشگیری از خسارت، انجام تمهیدات لازم در ارگان‌های امدادی و گردشگری به‌منظور آگاه‌سازی گردشگران، احتیاط در انجام پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات، از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

استانداری اردبیل

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d8901

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: