رئیس اداره هواشناسی خلخال گفت: مقدار بارندگی‌های سال زراعی جاری در این شهرستان از ابتدای مهرماه سال 1402 تا پایان اردیبهشت ماه 1403 در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته و میانگین بلند مدت این شهرستان 15 درصد افزایش یافته است.

غلامرضا گلمرادی در گفت و گو با خلخالیم اظهار کرد: مجموع بارش‌ها در مدت مشابه سال زراعی گذشته 315/3 میلیمتر به ثبت رسیده است و این در حالی است که  در سال زراعی جاری این مقدار به 362/7 میلیمتر افزایش یافته است.

وی افزود : میزان بارندگی اردیبهشت ماه سال 1403 در سطح شهرستان خلخال 86.4 میلی متر به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به سال گذشته 35 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 44 درصد افزایش نشان میدهد .

گلمرادی بیان کرد: هر چند طی ماه‌های گذشته و خصوصاً اردیبهشت سال جاری بارش‌های خوبی ثبت شده و حتی در خشکسالی‌های کوتاه مدت هواشناسی نیز شاهد رسیدن به وضعیت نرمال و یا حتی ترسالی در بعضی از مناطق بودیم، ولی خشکسالی انباشته سال‌های گذشته منجر به کاهش شدید آب‌های زیرزمینی و بروز خشکسالی هیدرولوژی شدید در کل پهنه استان شده است که جبران آن در صورت وقوع بارش‌های موثر شاید چندین سال طول بکشد. لذا صرفه جویی و مصرف بهینه آب در تمامی حوزه ها همچنان بایستی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس اداره هواشناسی خلخال اظهارکرد: میانگین دما از ابتدای سال زراعی تا پایان اردیبهشت سال جاری ۶.۹ درجه سانتی‌گراد و میانگین دمای بلند مدت خلخال ۴.۷ درجه سانتی‌گراد بوده است ، این اختلاف دما نشان دهنده افزایش ۲.۲ درجه‌ای دمای هوا در این شهرستان طی این مدت است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/acf38

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: