سخنگوی شورای شهر خلخال: به موجب حکم مکتوب و مستقیم وزیر کشور، و بنا به درخواست استانداری اردبیل، درجه شهرداری خلخال از تاریخ 6 خرداد 1403 از رتبه 7 به 8 ارتقاء یافت.

 سید سعید شهابی در گفتگو با خلخالیم گفت: به دنبال پیگیری هایی که انجام شد، با حکم رسمی وزارت کشور که به استانداری ابلاغ شده است درجه شهرداری خلخال از رتبه 7 به 8 ارتقاء یافت و طبق محتوای حکم ارسالی، از زمان صدور حکم که به تاریخ 6 خرداد 1403 صادر شده است، قابل اجراست.

وی افزود درجه شهرداری خلخال در سال 1378 به رتبه ۷ ارتقاء یافته بود و بعد از گذشت نزدیک به 25 سال و با توسعه شهر و همچنین ارتقاء سایر شاخص ها این ارتقاء شهرداری واقعا حق شهرداری خلخال بود.

شهابی افزود:شاخص‌هایی که برای ارتقاء درجه حائز اهمیت هستند، عبارتند از 1- تفریغ بودجه سه سال متوالی ۲-جمعیت شهر ۳-رعایت توازن بودجه عمرانی و جاری و البته سایر شاخص ها. تفریغ بودجه در واقع بیانگر همخوانی درآمدها و هزینه های شهرداری درسه سال متوالی می‌باشد که شهرداری خلخال از سال 1392  تا سال ۱۴۰۰ این شاخص را رعایت کرده بود و این مورد بیانگر ضابطه مند بودن، واقعی و علمی بودن بودجه است که طی فرآیندهای قانونی، محاسباتی و حساسیتها و ارزیابی های متعدد بالادستی بدست آمده است. همچنین در بحث توازن بودجه 60درصد جاری و 40درصد عمرانی توسط شهرداری خلخال رعایت شده بود که مورد تأیید معاونت عمرانی استانداری نیز واقع گردید.

وی گفت: در خصوص شاخص جمعیت، سرشماری سال ۱۳۹۵ ملاک قرار گرفته است و برای درجات بالای ۸، شاخص جمعیت شهر از اهمیت بالایی برخوردار است. و ضمنا یکی از دلایل تاخیر در ارتقاء درجه شهرداری خلخال نیز عدم رشد جمعیت شهر بود.

شهابی گفت ارتقاء رتبه شهرداری خلخال به رتبه 8 مزایای زیادی برای شهرداری و شهر خواهد داشت و باعث افزایش سهم اعتبارات دریافتی و وصولی از سازمان شهرداری‌های کشور و مراجع بالا دستی خواهد شد و همچنین در بحث ارتقاء ساختار شهرداری و ساماندهی نیروی انسانی میتواند منجر به ارتقاء خدمات ارائه شده به شهروندان گردد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a81aa

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: