بارندگی های شدید دیروز خلخال منجر به وقوع سیلاب و آبگرفتگی تمامی معابر شهر خلخال و روستاهای اطراف شد و به شهروندان، کشاورزان و دامداران منطقه خسارت زد.

مشاهدات میدانی خبرنگاران خلخالیم حاکی از آن است که بارندگی عصر گذشته که بصورت باران و تگرگ بوده، منجر به جاری شدن سیلاب شده و ضمن وارد آوردن خسارت هایی به باغات و جالیزهای سطح شهرستان، به بخشی از تاسیسات شهری آسیب زده است.

در روستاهای اطراف با گرفتار شدن برخی گله های دامی، چندین راس بز و گوسفند تلف شده اند و در برخی روستاها از جمله روستای گورانسارا بخشی زیادی از جالیز (بستان) های کشاورزان به کل از بین رفته، چندین موتور پمپ طعمه سیل شده و بسیاری از مسیرهای لوله گذاری انتقال آب دچار تخریب شده است.

با وجود زیرساخت هایی که طی سالهای گذشته برای هدایت روان آبهای سطح شهر خلخال ایجاد شده است، وجود اشکالات فنی در برخی نقاط شهر جهت هدایت روان آبها کاملا مشهود بوده و نیازمند اقدام جدی و عاجل از طرف عوامل محترم مدیریت بحران و شهرداری خلخال می باشد.

همچنین به دلیل حجم بالای روان آبهای ورودی به فاضلاب شهری در بسیاری از منازل شهری محلات مختلف، آب فاضلاب به داخل منازل بازگشت خورده و مشکلات عدیده ای برای شهروندان ایجاد نموده است که حل این معضل که در بارندگی های اخیر به کرات اتفاق افتاده است، نیازمند اقدام کارشناسی و عملی از سوی مسئولین شهری می باشد. عوامل مدیریت بحران، شهرداری، آتش نشانی و نیروهای امدادی تا پاسی از شب و با استفاده از تجهیزات مشغول پمپاژ آب از منازل و مغازه های شهروندان بودند.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، در 24 ساعت گذشته 44.6 میلیمتر بارندگی اتفاق افتاده است که وقوع این میزان بارندگی در مقطع زمانی بسیار کوتاه منجر به بروز سیل در شهر خلخال و روستاهای اطراف شد.

 

 

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/def85

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: