عضو شورای اسلامی شهر خلخال گفت رودخانه هیروچایی از سه رودخانه (نورعلی (نورالی)، ازنوچایی و قیزباخان) تشکیل شده است که تقریبا در وسط شهر خلخال به هم می رسند و در ادامه به سمت شمال‌غرب در جریان بوده و در اطراف خود منجر به پدید آمدن باغات زیبایی شده است.

سید سعید شهابی در گفتگو با خلخالیم گفت: ساماندهی رودخانه هیروچایی بعنوان یک پروژه اساسی یکی از دغدغه‌های مسئولین شهر و بویژه اعضای شورای شهر و شهردار می‌باشد چرا که اگر این ظرفیت به درستی اجرا شده و به بهره‌برداری برسد می تواند منجر به تحولات خوبی در زمینه گردشگری شود.

وی افزود: به همین منظور و برای ساماندهی رودخانه های داخل شهر طرح‌ها و برنامه‌هایی تا سال 96 به اداره کل گردشگری و مراجع ذیربط بالادستی ارائه شده بود و مطالعاتی نیز صورت گرفته بود و در سال 96 و 97 اعضای شورای شهر و شهردار مصمم شدند تا از طریق مراجع استانی و کشوری پیگیر موضوع باشند که در ادامه و بعد از جلسات متعدد و انجام مطالعات تکمیلی و پیگیری‌های به عمل آمده از سوی شورا، عملیات اجرایی ار تاریخ 1402/11/9 با تحویل زمین به پیمانکار با لایروبی و لجن برداری از طریق شرکت پل چای شروع شده است و هم اکنون در حال اجراست.

شهابی هدف از اجرای این پروژه را ساماندهی رودخانه های هیروچایی و نورعلی (نوالی) به منظور پاکسازی رودخانه و مهار سیلاب‌های فصلی، ایجاد بهداشت و محیط مناسب برای شهروندان و زیباسازی منظر شهری و ایجاد فضای گردشگر پذیر و توریستی عنوان نمود.

وی در خصوص مشخصات پروژه گفت: طول پروژه 620 متر است که در دوطرف رودخانه با بنای سنگ و لاشه دیوار حائل ایجاد می شود و کل مسیر با استفاده از مصالح و بصورت سنگ فرش کف سازی خواهد شد که در حال حاضر اجرای پروژه از طرف پل شهید باکری بطرف پل قیزباخان آغاز شده است.

شهابی افزود: اعتبار پروژه فوق بصورت استانی و در قالب طرح بازآفرینی شهری بوده که فعلا مبلغ 12 میلیارد و 800 میلیون تومان در سال 1402 در نظر گرفته شده که تخصیص آن 8 میلیارد تومان می‌باشد و بنا به گفته پیمانکار پروژه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل 620 متر مبلغ 70 میلیارد تومان می‌باشد.

وی در پایان دفع فاضلاب های خانگی، آب های سطحی و تامین اعتبار کافی را از مشکلات این پروژه عنوان نمود./

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e4381

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: