اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل از تداوم حاکم بودن شرایط جوی ناپایدار و احتمال بارش‌های پراکنده تا پایان هفته جاری در نقاط مختلف این استان خبر داد.

به گزارش خلخالیم، مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل روز یکشنبه اعلام کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از امروز (۱۶ اردیبهشت) تا اواخر وقت چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) زبانه‌های کم‌فشار بر منطقه حاکم است و با گذر سامانه ناپایدار در تراز میانی جو در این مدت شاهد ناپایداری‌های جوی خواهیم بود.

امروز وزش باد جنوبی تند تا به نسبت شدید در بیشتر مناطق استان اردبیل به ویژه در مناطق مرکزی رخ خواهد داد و از فردا، دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) تا اواخر وقت چهارشنبه بیشتر مناطق استان به ویژه مناطق مرکزی و جنوبی نیمه ابری تا ابری است.

علاوه بر کاهش نسبی دما در این مدت بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق به ویژه در مناطق مستعد با احتمال رخداد تگرگ و برخورد صاعقه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی انتظار می‌رود اما با خروج این سامانه از روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) جو استان به نسبت پایدار و بهاری پیش‌بینی می‌شود.

جاری شدن روان‌آب‌ها، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های استان اردبیل با در نظر گرفتن شدت بارش‌ها دور از انتظار نیست و از این رو هم‌استانی‌ها ، عشایر و دامداران درخواست می‌شود ضمن توجه به هشدار سطح نارنجی شماره سه مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی، از اتراق در حریم رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

 اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c5e93

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: