مدیر جهاد کشاورزی خلخال از اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو با انجام 25 هزار پیوندک در باغ‌های گردوی این شهرستان خبر داد.

حسن نورمحمدی در گفتگو با خلخالیم اظهار داشت: سرشاخه کاری درختان گردو در 50 هکتار از باغات گردوی شهرستان خلخال با تشکیل 8 اکیپ متخصص در بخش‌های مرکزی، خورش‌رستم و شاهرود از 17 فروردین سال جاری آغاز شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر افزایش مقاومت درختان گردو در مقابل سرما و دیرگل دهی و برگ دهی درخت در فصل بهار، افزایش محصول همراه با ارتقای سطح کیفیت تولید از جمله مزایای اجرای طرح سرشاخه کاری گردو است که توسط کارشناسان خبره مدیریت جهاد کشاورزی همراه با آموزش باغداران اجرا می‌شود.

نورمحمدی از دیگر مزایای اجرای این طرح را افزایش تولید محصول گردو با مغز سفید، افزایش درصد مغز نسبت به پوست، یکنواختی محصول، بازار پسند بودن آن شمرد.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان می‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی در این طرح‌ها شرکت کنند، گفت: ادامه کار اجرای این طرح موجب جوان‌سازی باغات گردو و اطمینان از تولید محصول یکنواخت و پربار و بدون آسیب از سرما در آینده خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال اضافه کرد: با توجه به نیاز به اصلاح غالب باغات گردوی شهرستان خلخال از طریق پیوند سرشاخه کاری و کاشت نهال‌های اصلاح شده، تحقق اهداف ذکر شده نیاز به مساعدت مسئولین استانی برای تأمين اعتبار کافی از اعتبارات ملی یا سفر رياست جمهوری می‌باشد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/dfc35

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: