مدیرکل هواشناسی استان ضمن اعلام هشدار زرد شماره ۶۹ به شهروندان توصیه کرد از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

به گزارش خلخالیم، مجید کوهی اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی نفوذ سامانه ناپایدار، از اواخر وقت سه شنبه ۱۹ دی تا اواخر وقت شنبه ۲۳ دی  وزش باد تند تا نسبتا شدید (بویژه در روز چهارشنبه در مناطق شمالی) بارش باران و برف (بویژه در مناطق جنوبی استان) و کولاک برف در جاده‌های مناطق برفگیر و ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

وی در خصوص نوع مخاطره این سامانه اظهارکرد: احتمال آسیب به بعضی از تجهیزات شهری و برون شهری، سازه‌های موقتی، گلخانه‌ها و نهال احتمال لغزندگی و یخبندان سطح جاده، کاهش دید بر اثر کولاک برف، احتمال اختلال موقتی در عملیات‌های پروازی در فرودگاه‌های استان از مخاطرات این سامانه می‌باشد.

مجید کوهی توصیه‌های ذکر شده در این سامانه را احتیاط در انجام عملیات عمرانی و ساختمانی در فضای باز و تقویت یا محافظت از سازه های موقتی و آسیب پذیر در برابر باد و اجتناب از صعود به ارتفاعات (بویژه در کوه سبلان) عنوان کرد.

وی در پایان ماموریت سازمان هواشناسی کشور را حفاظت از جان و مال مردم در برابر مخاطرات جوی عنوان و از تمامی هموطنان خواست نسبت به هشدارهای هواشناسی حساس بوده و با انجام اقدامات به موقع و توجه به توصیه‌های هواشناسی خسارات حوادث و مخاطرات جوی را کاهش دهند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d8ff1

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: