رئیس اداره هواشناسی خلخال گفت: میزان بارندگی‌های سال زراعی امسال در این شهرستان در مقایسه با میزان بارندگی سال زراعی گذشته 42 درصد افزایش نشان می‌دهد.

غلامرضا گلمرادی در گفت و گو با خلخالیم اظهار داشت: میزان بارش شهرستان خلخال در سال زراعی جدید ۴۳.۶ میلیمتر به ثبت رسیده است که نسبت به نرمال بلند مدت که ۱۹.۹ میلیمتر می‌باشد که افزایش ۱۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: همچنین نسبت به مدت مشابه سال گذشته که میزان بارش ۳۰.۷ میلیمتر به ثبت رسیده بود افزایش ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

گلمرادی ادامه داد:  با وجود اینکه بارش‌های سال زراعی زودتر آغاز شد و مقدار آن نیز تا به حال بیشتر از نرمال بلند مدت بوده است اما کم بارشی انباشته و خشکسالی های متوالی گذشته با یکسال بارش نرمال جبران نمی‎‌شود لذا مدیریت منابع آب سطحی همچنان ضروری به نظر می‌‌رسد.

وی تصریح کرد: از نظر دمایی نیز میانگین دمای ثبت شده از ابتدای سال زراعی جدید ۱۲.۶ درجه سلسیوس به ثبت رسیده است که نسبت به نرمال بلند مدت با افزایش ۰.۴ درجه ای همراه است.

لازم به توضیح است که سال آبی و زراعی هر سال از ابتدای مهر ماه تا آخر شهریور ماه سال بعد محاسبه می‌شود و اطلاعات ارائه شده در این مطلب مربوط به فقط تاریخ امروز می باشد.  

خبرنگار: سیما جلیلی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/f1db5

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: