اداره کل هواشناسی استان اردبیل نسبت به فعالیت سامانه بارشی و نفوذ پرفشار سطح زمین در بیشتر مناطق این استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خلخالیم به نقل از کانال استانداری اردبیل، از عصر فردا (سه‌شنبه) با فعالیت این سامانه بارشی علاوه بر کاهش محسوس دمای هوا در بیشتر مناطق استان بارش باران گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

بارش باران هم به‌صورت متناوب با شدت و ضعف تا قبل از ظهر پنجشنبه در بیشتر مناطق استان اردبیل تداوم خواهد داشت ، اوج بارش از بعدازظهر چهارشنبه تا صبح پنجشنبه بوده و تمرکز آن در نوار شرقی و نواحی منتهی به استان گیلان، بخش‌هایی از مناطق مرکزی و مناطق شمالی استان انتظار می‌رود.

در این مدت در ارتفاعات استان بارش به‌ صورت برف خواهد بود.

احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و رواناب درون‌شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش دید افقی در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، احتمال اصابت صاعقه و اختلال در عملیات پروازی فرودگاه‌های استان، از آثار این سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.

اجتناب از اتراق و تردد در حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در تردد گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، اجتناب از صعود به ارتفاعات به‌ویژه قله سبلان و خودداری از چرای دام و تردد عشایر در نواحی مرتفع، از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e6b4e

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: