رئیس اداره هواشناسی خلخال گفت: میزان بارندگی‌های سال زراعی جاری در این شهرستان در مقایسه با میزان بارندگی دوره بلند مدت 0.1 درصد افزایش نشان می‌دهد.

غلامرضا گلمرادی در گفتگو با خلخالیم اظهار کرد: مجموع بارندگی‌های سال زراعی جاری از ابتدای مهرماه تا دهم فروردین سال جاری 328.5 مییلی‌متر به ثبت رسیده است که در مقایسه با میزان بارندگی دوره بلند مدت که 327.9 میلی متر می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎باشد 0.1 درصد افزایش را نشان می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎دهد.

وی اظهار کرد : میزان بارندگی در بهار سال جاری 117.1 میلی متر به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 96.5 میلیمتر بود ، 21 درصد افزایش را نشان می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎دهد.

رئیس اداره هواشناسی خلخال گفت: در سال آب جاری استان اردبیل و به ویژه شمال استان درگیر خشکسالی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎باشند این درحالیست که شهرستان خلخال با دریافت بیشترین نزولات آسمانی اعم از برف و باران در بین شهرستان‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های استان اردبیل بهترین شرایط را داراست.

گلمرادی تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش دما، همچنان لزوم صرفه جویی در مصرف آب در بخش خانگی، صنعت و کشاورزی بیش از پیش احساس می‎‎‎‎‎‎‎شود.

وی اظهار کرد: از نظر دمایی نیز میانگین دما از ابتدای سال زراعی جاری 6.9 درجه سلسیوس به ثبت رسیده است که نسبت به دوره آماری افزایش 1/6 درجه سلسیوس را نشان می‎‎‎‎‎‎‎دهد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/f1dee

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: