سرپرست فرمانداری خلخال گفت: با تکمیل پروژه‌های زیرساختی طرح بزرگ بوم‌گردی و گردشگری بام خلخال در بلندای این شهر زمینه بهره‌برداری از آن بزودی فراهم خواهد شد.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، مسعود یگانه در بازدید از این طرح گردشگری اظهارکرد: برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز این طرح ۳۰ میلیارد ریال تخصیص یافته که بخشی از آن برای تامین آب ، برق‌رسانی ، گازرسانی ، شبکه فاضلاب و ایجاد راه دسترسی به طرح بام خلخال هزینه شده است.

وی افزود: در تکمیل و آسفالت راه دسترسی به این پروژه کوتاهی شده و علت طولانی شدن زمان افتتاح این طرح بزرگ گردشگری و بوم‌گردی در جنوب استان اردبیل طولانی شدن زمان اجرای آسفالت راه دسترسی می‌باشد.

یگانه گفت: برای تکمیل زیرساخت‌های موردنیاز این طرح و انجام تعهدات دولتی در قبال طرح‌های گردشگری آغاز شده از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از جمله طرح بوم‌گردی بام خلخال امسال ۱۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان تخصیص یافته و با هزینه‌کرد این اعتبار ، آسفالت این راه ۸۰۰ متری از سوی بنیاد مسکن خلخال انجام خواهد شد.

سرپرست فرمانداری خلخال بیان کرد: مجتمع گردشگری و بوم‌گردی بام خلخال در بلندای این شهر یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های توریستی و تفریحی استان اردبیل است که در منطقه قازان‌داش قرار گرفته و با چشم‌اندازی زیبا و با بهره‌گیری از هنر معماری منحصر بفرد و استانداردهای روز جهانی در سه فاز و با ۲ رویکرد احداث اقامتگاه‌های  بومی - سنتی و مدرن اجرا می‌شود.

او اظهارکرد: تاکنون برای اجرای ۲۴ واحد بوم‌گردی در سه سبک سکونتگاه سنتی و روستایی خلخالی - گیلانی و همچنین سبک الگو گرفته از روستای هدف گردشگری کزج در کنار امکاناتی از قبیل سفره‌خانه سنتی ، رستوران مدرن ، تالار پذیرایی ، بازارچه سنتی ، عکاس‌خانه و سایر امکانات رفاهی و تفریحی موردنیاز گردشگران بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی هزینه شده است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ddd31

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: