رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خلخال گفت: با هدف حفظ بنای تاریخی بقعه شیخ کشف‌الدین انصاری این شهرستان ساختمان این بقعه تقویت و مرمت خواهد شد.

به گزارش خلخالیم، علی درویشی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این بنای تاریخی مربوط به دوره صفوی بوده و یکی از چهره‌های شاخص این دوره تاریخی در این محل و مرقد دفن شده است.

او گفت: بنای بقعه در سال ۱۳۸۰ در لیست آثار ملی کشور به ثبت ملی رسیده و مرمت اضطراری آن پیش از این از سوی اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل انجام شده است.

درویشی افزود: طی بازدید از بنای ثبتی بقعه شیخ کشف‌الدین انصاری واقع در روستای دایی‌کندی از توابع بخش خورش‌رستم خلخال برای تقویت و حفظ بنا و جلوگیری از تخریب ساختمان بقعه و بازسازی دیوار محوطه از نشست کلی بنا جلوگیری خواهد شد.

وی با تقدیر از از پیگیری اعتبارات موردنیاز مرمت بقعه توسط نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی ، تخصیص اعتبار توسط مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان و تخصیص اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای  امسال از طرف فرماندار خلخال اظهارکرد: با توجه به پیش‌بینی  اعتبار اجرای پروژه حفظ و مرمت این بنا ، عملیات اجرایی آن بزودی اغاز می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خلخال گفت:  پیش از این ۴۵ اثر تاریخی ، ملی و مذهبی خلخال در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و چند اثر پیشنهاد شده نیز بزودی در لیست آثار ملی کشور به ثبت می‌رسد.  

وی بیان کرد: برای ثبت ۱۰ اثر ناملموس منطقه خلخال از جمله آثار تاریخی ، ملی و مذهبی جهت ثبت در لیست آثار ملی کشور اقدام لازم صورت گرفته و منتظر تصمیم نهایی مرکز کشور در این خصوص هستیم.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a653e

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (1)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام ، کاش دست نمی زدند. نصفه کاره با در و پیکر باز ول کردند و رفتند. وهمین امر موجب تخریب قسمتهای زیادی از بنای تاریخی شد.....

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: