خلخالیم، دکتر محمد رحیمی* / در این یادداشت کوتاه قصد دارم به یکی از معضلات عمده منطقه اشاره کنم و آن بی تفاوتی نخبگان منطقه نسبت به مشکلات و معضلات منطقه است.

http://up.khalkhalim.com/uploads/161071894673451.jpgنخبگانی که کاستی ها را میبینند اما سکوت میکنند، دردها و رنج های روزمره مردم را به وضوح میبینند و بی تفاوت از کنارشان عبور میکنند. این حجم از بی تفاوتی برای منطقه ای که نخبگان آن در مدیریت جریانات اجتماعی و سیاسی و برون رفت از تنگناها سرآمد بوده اند قابل پذیرش نیست. تاریخ خلخال حکایت از نخبگان و روشنفکرانی دارد که همواره یک گام جلوتر از تحولات جامعه خود بودند و نقش روشنگری و کنشگری خود را به خوبی ایفا میکردند. این بی‌توجهی می‌تواند منطقه را از تحرک و پویایی بیندازد و گرفتار مشکلات پیچیده ‌ای کند که تمامی نخواهد داشت.

زمانیکه نخبگان منطقه با مشکلات و چالش ها به خوبی روبه‌رو شوند، درباره آنها گفتگو کنند، نقد کنند، آنگاه میتوانیم بگوییم توانایی فائق آمدن بر مشکلات را داریم. کوتاه سخن اینکه توسعه منطقه با پویایی و تحرک نخبگان رخ خواهد داد و سکوت و انزوای نخبگان فرآیند توسعه منطقه را با تأخیر مواجه خواهد کرد.


*جامعه شناس و استاد دانشگاه

لینک کوتاه: khalkhalim.com/f1e9e

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: