تعدادی از ورزشکاران، دوچرخه‌سواران و علاقمندان به توسعه و گسترش زیرساخت‌های توریستی و گردشگری خلخال با امضای طوماری خواستار اجرای مسیر اختصاصی ویژه دوچرخه سواری در حاشیه بزرگراه شهید حاج قاسم سلیمانی شدند.

متن طومار و نامه به شرح زیر می‌باشد:

مدیر کل محترم «راه و شهرسازی» استان اردبیل
با سلام

خروجی شهر خلخال به سمت استان گیلان در قطعه شهر خلخال تا پلیس راه خوجین به لحاظ دسترسی اهالی خلخال به مسیرهای استان گیلان و بخش شاهرود شهرستان خلخال یکی از مسیرهای پر تردد و در عین حال پر کاربرد و حیاتی خلخال است.

طی سالیان اخیر این مسیر جهت احداث بزرگراه، تعریض شده و اقدامات اولیه صورت گرفت که جا دارد از این بابت از متولیان امر تشکر لازم را داشته باشیم. طی سال گذشته این مسیر به اسم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مزین شد و اخیراً کار تکمیل این بزرگراه با احداث جداکننده‌ها شروع شده است که ضروری بوده و کاری بسیار ارزشمند و مورد تایید اهالی شریف خلخال می باشد.

ما امضاء کنندگان این طومار و جمعی از ورزشکاران و دوچرخه سواران خلخال در خواست داریم با توجه به شرایط این بزرگراه در ایجاد ارتباط بین خلخال و تفرجگاه ازناو که همواره محل تردد گروه‌های مختلف دوچرخه سواری و پیاده‌روی ورزشکاران است و همچنین با توجه به وجود عرض مناسب این بزرگراه، قسمت کوچکی از عرض این بزرگراه، بعنوان مسیر اختصاصی دوچرخه سواری و پیاده روی در نظر گرفته و اجرا شود. چرا که در هر صورت این مسیر مورد استفاده دوچرخه سواران و ورزشکاران خواهد بود و هر آن بیم خطرات جانی برای ورزشکاران متصور است و چنانچه مسیر اختصاصی دوچرخه و پیاده روی احداث شود، این اقدام در راستای حفظ سلامت و امنیت جانی ورزشکاران، بسیار حائز اهمیت بوده و علاوه بر آن در بحث ترویج شهروندان و گردشگران به استفاده از دوچرخه و فعالیت‌های ورزشی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

با تشکر فراوان

 http://up.khalkhalim.com/uploads/162426793906131.jpg

http://up.khalkhalim.com/uploads/162426793910642.jpg

مجموعه خلخالیم، ضمن اعلام حمایت از این درخواست، ذکر این نکته را لازم می داند که در حال حاضر نیز تعداد زیادی از همشهریان در کنار این بزرگراه به دوچرخه سواری و پیاده روی مشغول هستند و هر آن امکان وقوع یک حادثه ناگوار متصور است و ایجاد یک مسیر امن که بتواند سلامت و امنیت جانی این ورزشکاران را تأمین کند، کاملاً لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

همچنین ایجاد این مسیر اختصاصی می‌تواند قابلیت جدیدی را به امکانات توریستی و گردشگری شهرمان اضافه نماید که قطعا در تبدیل خلخال به یک شهر گردشگر پذیر، جزو قدم‌های مثبت می تواند تلقی شود و می‌تواند برای تعدادی از همهشریان اشتغال زایی به همراه داشته باشد.

تصاویر نمونه ای از مسیرهای دوچرخه سواری در سایر شهرهای کشورمان :

 

 

 

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/f77a3

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: