سایت خلخالیم بنا به رسالت ویژه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ای که جهت پیگیری پروژه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های زیربنایی و حیاتی منطقه بر خود قائل است، طی دهه گذشته به طور مرتب پیگیر این پروژه‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها بوده است و در موقعیت‎‎‎‎‎‎های زمانی مختلف اخبار و روند پیشرفت آن‎‎‎‎‎‎ها را رصد کرده و به اطلاع مخاطبان و شهروندان گرامی رسانده است.

تحریریه خلخالیم / یکی از این پروژه‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها، جاده خلخال-فیروز بوده است که عملیات اجرای آن در 4 قطعه از سال 1389 آغاز شد و احداث قطعات 1 تا 3 از فیروز تا تقاطع جاده خلخال-هشجین پس از فراز و نشیب‎‎‎‎‎‎های زیاد در سال 1395 به اتمام رسید و رسماً مورد بهره‎‎‎‎‎برداری قرار گرفت.

همزمان با احداث قطعات 1 تا 3 قطعه 4 پیشرفتی لاک‎‎‎‎‎پشتی داشت تا اینکه در سال 1398 پیمانکار مربوطه خلع ید شد و پیمانکار جدیدی انتخاب شد که بنا به گفته یوسف‎‎‎‎‎‎‎زاده معاون مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اردبیل، یکی از سه پیمانکار برتر استان بود.

پیمانکار جدید (رهاب‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ساز مغان) از ابتدای سال گذشته (1399) فعالیت بسیار خوبی در پروژه داشت و چندین ابنیه مهم را به اتمام رساند اما متاسفانه بعد از چندین ماه فعالیت، حتی یک ریال دریافتی نداشته است.

مشاهدات خبرنگاران خلخالیم نشان می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎دهد که در حال حاضر هیچ فعالیتی در کمربندی به چشم نمی‎‎‎‎‎‎خورد و پیمانکار نیز کارگاه را تعطیل کرده است. و عملا یکی از پروژهای حیاتی خلخال دوباره به خواب رفته است.

یک منبع آگاه به خلخالیم گفت: رهاب‎‎‎‎‎‎‎‎ساز مغان به دلیل کم‎‎‎‎‎‎‎‎مهری مسئولین محلی و استانی در طی یک سال گذشته که هیچ بازدیدی از پروژه نداشته‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎اند و ریالی اعتبار نیز برای آن جذب نکرده‎‎‎‎‎‎‎‎‎اند، از ادامه کار انصراف داده و اداره کل باید به احتمال زیاد باید دنبال یک پیمانکار جدید باشد.

خلع ید یک پیمانکار و انتخاب پیمانکار جدید تقریبا پروسه‎‎‎‎‎‎‎ای طولانی است و معلوم نیست با شرایط موجود آیا اصلا شرکتی حاضر به ادامه کار در این پروژه خواهد شد یا نه!

طی روز‎‎های گذشته با روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تماس گرفتیم و سوالاتی چند از آنها پرسیدیم که اظهار نمودند پاسخگو خواهند بود؛ اما متاسفانه تاکنون هیچ پاسخی دریافت نشده است.

لازم به ذکر است که در حال حاضر ترافیک جاده‌های خلخال، به داخل شهر منتهی می‌شود و بعد از افتتاح جاده فیروز، تردد کامیون‌ها و تریلی‌هایی از مبدا انزلی و شهرهای شمالی به شمالغرب کشور از طریق خلخال زیاد شده است و در آینده نزدیک هم با توجه به گشایش جاده خلخال-منجیل (کلور-درام)  و جاده ماسوله و توسعه گردشگری در منطقه، به طور حتم خیابان‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های شهر خلخال جوابگوی ترافیک ورودی این جاده‌ها نخواهد بود و آرامش و آسایش روانی شهروندان دچار خدشه خواهد شد. مضافاً اینکه با ورود ماشین‌آلات سنگین به داخل شهر، به تاسیسات زیربنایی و آسفالت معابر محدود شهر صدمات فراوانی وارد می‌شود که تعمیرات و نگهداری آن‎‎‎‎‎‎‎ها برای سازمان‎‎‎‎‎‎‎‎های مربوط مثل شهرداری و ..... و در کل برای شهروندان بسیار هزینه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎بر خواهد بود و طبیعتاً با افزایش تردد، این آسیب‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها بیشتر و جدی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎تر خواهد شد و لزوم توجه جدی به کمربندی جنوبی خلخال یا همان فاز ۴ جاده خلخال - فیروز روز به روز بیشتر احساس می‌شود.

لذا مسئولین اجرایی منطقه و استان اعم از استاندار، فرماندار، رئیس اداره راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی لازم است در مورد این پروژه حیاتی منطقه به صورت انفعالی رفتار نکنند؛ و از نماینده محترم و تلاشگر خلخال و کوثر درخواست داریم در مورد چرایی عدم جذب اعتبار برای پروژه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ای به این مهمی که دارای ردیف اعتباری ملی بوده و جهت دریافت ردیف ملی آن تلاش‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های زیادی در گذشته انجام گرفته است و گره مشکلات ترافیکی منطقه را باز می‌کند، شفاف‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎سازی نمایند.

 

 

 

 

 

 

 http://up.khalkhalim.com/uploads/162098317481541.jpg

 

 لینک کوتاه:khalkhalim.com/f7ed9

مطالب مرتبط :
وجود کمربندی خلخال بعنوان پدافند غیرعامل کاملا ضروریست
ادامه فعالیت پروژه کمربندی، همت مسئولین را می طلبد
اعتبار پروژه کمربندی خلخال تامین شد
نقش حیاتی کمربندی در چهارراه ارتباطی شمالغرب کشور
کمربندی جنوبی خلخال، فاز ۴ جاده فیروز (رصد کلی پروژه)

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: