این روزها شرایط اصلا عادی نیست، ویروس کرونا در کل کشور در حال گسترش است و لازم است همه هموطنان، خود به تنهایی، تک تک پیام‌های بهداشتی را رعایت کرده و برای سلامتی خود و اطرافیان خود، بیش از پیش تلاش کنند

اما در این میان مدیران استانی و شهرستانی به نوبه خود سهم بیشتری در مدیریت و کنترل اوضاع هر منطقه دارند و همه این عزیزان شبانه روز در تلاش هستند که بتوانند با استفاده از ابزارها و امکانات بالفعل آن مناطق، به بهترین نحو ممکن و با ایجاد کمترین تنش و برخورد اوضاع را سروسامان دهند .

طی روزهای گذشته به کرات اهالی درخواست داشتند که جاده خلخال - اسالم مسدود شود و همه اینها بخاطر این بود که اهالی نگران انتقال بیماری کرونا از سمت مسافران شمال بودند. اتفاقی که دیروز محقق شد و با تصمیم مقامات ارشد استان این جاده مسدود شد.

ولی بازهم شاهد بودیم که شهروندان مدعی شدند که با مسدود شدن جاده آستارا اردبیل تعداد مسافران گذری پلاک اردبیل از خلخال زیاد شده است و به نوعی نگرانی مردم باز هم متوجه حضور مهمانانی شد که حتی قرار نبود در خلخال بمانند و چه بسا یک توقف کوتاه در داخل شهر میتواند باعث ایجاد نگرانی شود.

در چنین مواقع حساسی وجود کمربندی که بتواند مسافران گذری را بدون ورود به داخل شهر، از کنار شهر عبور دهد کاملا لازم و ضروری به نظر می رسد. چرا که امکان دارد تعدادی از مسافران ورودی از جاده اسالم اصلا قصد توقف در خلخال را نداشته باشند ولی مسدود شدن جاده اسالم برایشان مشکل ساز شود. و اگر کمربندی جنوبی خلخال تا الان تکمیل میشد، عوامل سیاسی، امنیتی و انتظامی شهر، بدون نگرانی از هر گونه تنش و حاشیه‌ای می توانستند به راحتی ورود و خروج و تردد مسافران گذری را کنترل کرده و امنیت روانی شهروندان را به شکل بهتری تامین کنند.

وجود کمربندی برای خلخال، علاوه بر محسنات بسیار زیادی که قبلا ذکر شده است، در این برهه خاص نیز خودش را بعنوان یک طرح پدافند غیر عامل نشان داد. اخیرا پیمانکار قبلی این مسیر خلع ید شد و اجرای این طرح به شرکت جدیدی واگذار شد؛ امیدواریم مسئولین عزیز خلخال و مخصوصا نماینده منتخب اهالی شریف خلخال و کوثر، این قطعه حیاتی از جاده خلخال-فیروزآباد را بعنوان یکی از نیازهای اساسی شهر خلخال مد نظر قرار داده و جهت تسریع در بهره برداری آن تلاش مضاعف داشته باشند.

 

مسعود شیرعلی پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/dfb7e

مطلب مرتبط :

پیمانکار جدید کمربندی جنوبی خلخال مشخص شد / 29 دی 1398

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: