استاندار اردبیل گفت: پروژه راه‌سازی احداث جاده اصلی هشجین به سه‌راهی اردبیل ، سرچم تا هفته دولت امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا اکبر بهنامجو روز جمعه در بازدید از این پروژه مهم راه‌سازی در جنوب استان اردبیل افزود: برای افتتاح این پروژه که به طول ۱۳ کیلومتر در حال اجرا است، به عنوان مطالبه مردم منطقه خورش‌رستم خلخال تلاش می‌شود.

او گفت: با اجرای پروژه راه‌سازی ۱۳ کیلومتری هشجین به سه‌راهی اردبیل _سرچم در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن در آینده نزدیک اهالی این منطقه از راه اصلی ، ایمن و مناسب برای مسافرت به مرکز استان و کشور بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: پروژه راه‌سازی ۱۳ کیلومتری هشتجین به سه‌راهی سرچم _ اردبیل با مشارکت ادارت کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و راه و شهرسازی اجرا می‌شود.

او اظهارکرد: برای تکمیل مسیر۱۳ کیلومتری ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که بخشی از مسیر را اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با ترک تشریفات انجام می‌دهد و قسمتی نیز با همت راه و شهرسازی اجرا و تکمیل خواهد شد.

استاندار اردبیل در جریان سفر به خلخال با حضور در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال و پروژه در حال اجرای پل معلق این منطقه گفت: پل معلق ازناو بزرگترین طرح گردشگری استان اردبیل است که با بهره‌برداری از آن تحول بزرگی در توسعه صنعت گردشگری ایجاد خواهد شد.

بهنامجو بیان کرد: پل معلق خلخال با اجرای پروژه‌های زیرساختی از سوی دستگاه‌های اجرایی از نیمه دوم سال گذشته شتاب گرفته و این طرح بزرگ گردشگری استان اردبیل  امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه همزمان با ساخت پل و زیرساخت‌های موردنیاز این طرح گردشگری از جمله راه دسترسی ، آب ، گاز و برق پروژه باید از سوی دستگاه‌های اجرایی تامین شود، افزود: بزودی عملیات اجرایی نصب دکل‌ها و کابل‌های نگهدارنده پل آغاز خواهد شد.

وی اظهارکرد: بر اساس قول داده شده به سرمایه‌گذار این طرح علاوه بر پرداخت ۲ مرحله از تسهیلات بانکی ، زیرساخت‌های موردنیاز پل معلق خلخال از جمله ایجاد راه دسترسی به ۲ سمت قله ازناو و محل اجرای پایه‌های پل و برق‌رسانی به ۲ سمت پروژه و ایجاد مسیرهای دسترسی پل انجام شده و طرح‌های ایجاد پیاده‌راه و جاده اصلی دسترسی به محل ورود گردشگران به پل معلق شروع شده است.

وی گفت: راه دسترسی دوم به مبادی ورودی پروژه در حال ساخت پل معلق ازناو خلخال در دست ساخت بوده و از محل اعتبارات استانی ۳۰ میلیارد ریال برای تسریع در روند این پروژه ترزیق خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرستان خلخال به لحاظ داشتن شرایط خاص گردشگری ، همجواری با استان گیلان و داشتن ظرفیت نیروی انسانی دارای تخصص علمی بالا آینده روشنی دارد و باید همه کمک کنیم که این اتفاق رخ دهد.

فرماندار خلخال نیز در این بازدید گفت: بخش گردشگری خلخال به خوبی راه افتاده و با تکمیل و افتتاح طرح‌های گردشگری مناطق نمونه گردشگری ازناو ، الماس و اندبیل از جمله پل معلق، مجموعه قصرهای چوبی ، هتل پنج ستاره ، هتل رغائب الماس ، طرح گردشگری ،تله‌سیژ و سایر امکانات رفاهی و تفریحی در منطقه گردشگری و تفرجگاه اندبیل بزودی شاهد تحول بزرگی در بخش صنعت گردشگری و افزایش قابل توجه جمعیت شناور این شهرستان خواهیم شد.

فریدون بابایی اظهارکرد: افزایش ساخت و سازهای سال گذشته همراه با افزایش درآمد شهرداری حاصل از فروش پروانه ساخت حاکی از روند رو به رشد توسعه این شهر و افزایش جمعیت آن در آینده نزدیک است.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ سال بهره‌برداری از بیشتر طرح‌های گردشگری در دست ساخت خلخال است، افزود: با آماده شدن زیرساخت‌های لازم گردشگری در این منطقه همچون ساخت راه خلخال - ماسوله و خلخال - منجیل از سال آینده شاهد سرازیر شدن هزاران گردشگر به این شهرستان بوده و انتظار می‌رود بیش از ۵۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی برای استفاده از امکانات گردشگری جدید وارد این منطقه شوند.

 

لینک کوتاه : khalkhalim.com/e6981

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: