فرمانده پلیس راه خلخال _ زنجان گفت: راه‌های ارتباطی خلخال در جنوب استان اردبیل برفی و لغزنده بوده و برای پیشگیری از هر گونه حوادث رانندگی جاده‌ای رانندگان جوانب احتیاط را راعایت کنند.

به گزارش خلخالیم سرهنگ نجات حمزه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف که از شب گذشته در مناطق جنوبی استان آغاز شده، هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

وی اظهارکرد: به علت بارش برف همراه با کولاک و یخبندان جاده خلخال - اسالم بویژه گردنه سخت و صعب‌العبور الماس همراه داشتن زنجیرچرخ و رعایت کامل مقررات تردد برای رانندگان عبوری ضروری است.

سرهنگ حمزه با توصیه به مردم برای پرهیز از سفرهای غیرضروری و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: همراه داشتن لوازم گرمازای زمستانی از جمله پتو ، مطمئن بودن از عدم وجود اشکال فنی خودرو ،داشتن عاج کافی در لاستیک‌های خودرو ، بستن کمربند ایمنی و رعایت سرعت مطمئنه برای پیشگیری از وقوع حوداث احتمالی ناشی از رانندگی در روی جاده برفی و یخی به رانندگان توصیه می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال نیز گفت: برغم بارش  برف در منطقه غیر از راه‌های خلخال به پونل ، ماسوله و ماسال سایر راه‌های ارتباطی بین‌شهری و روستایی این شهرستان باز بوده و تردد خودروها با استفاده از زنجیرچرخ جریان دارد.

معروف خسروی اظهارکرد: شدت کولاک در جاده ارتباطی خلخال - اسالم فروکش کرده ولی به علت سردی هوا و یخبندان سطح جاده استفاده از زنجیرچرخ برای عبور از گردنه الماس لازم است.

وی به رانندگان توصیه کرد ضمن پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری ، قبل از سفر از آخرین وضعیت این جاده از طریق تماس با تلفن اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال اطلاع حاصل کنند.

او گفت: موج جدیدی از بارندگی برف وک ولاک از عصر فردا شنبه آغاز می‌شود که حجم بارندگی و شدت کولاک قابل توجه خواهد بود.

رئیس اداره هواشناسی خلخال هم گفت: بارش تا پایان روز جمعه ادامه داشته و کاهش قابل توجه دمای هوا و وقوع پدیده یخبندان در منطقه را شاهد خواهیم بود.

فرامرز فرض‌الله‌پور افزود: دمای هوای صبح امروز این شهر به ۴ درجه زیر صفر درجه رسید که در مقایسه با زمان مشابه روز گذشته ۲ درجه سردتر شده است.

وی گفت: موج جدیدی از بارش برف از ظهر فردار روز شنبه در این شهرستان آغاز شده و تا پایان روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c8c97

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: