فرماندار خلخال گفت: امکانات و ماشین‌آلات ناوگان برفروبی شهری این شهرستان عمر مفید خود را از دست داده و فرسوده شده است.

به گزارش خلخالیم فریدون بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به احتمال بارش سنگین برف در ایام باقیمانده از زمستان افزود: در صورت بارش سنگین برف همانند بهمن ماه سال گذشته این شهرستان با مشکل جدی تامین ماشین‌آلات و امکانات برفروبی برای بازگشایی معابر شهری و مسیرهای مسدود شده از برف راه‌های ارتباطی بین‌شهری و روستایی مواجه خواهد شد.

او اظهارکرد: پس از گذشت سال‌ها از عمر مفید دستگاه‌ها ماشین‌آلات راه‌سازی و برفروبی در اختیار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال اعتباری برای نوسازی ناوگان فرسوده برفروبی این اداره از سوی مرکز کشور و استان تخصیص نیافته و بیشتر تجهیزات برفروبی این اداره فرسوده شده و توانایی کار در شرایط بحرانی هوا و بارش سنگین برف را ندارند.

فرماندار خلخال با بیان اینکه با وضعیت فعلی و امکانات موجود و فرسوده راهداری شهرستان، مدیریت راه‌ها در زمستان امسال غیرممکن است، افزود: برای حل این مشکل باید از کمک‌های ماشین‌آلات اعزامی از سایر مناطق استان اردبیل استفاده شده و یا امکانات منطقه با تزریق اعتبار تقویت شود.

او گفت: برغم تخصیص ۲۵ تا ۳۰ درصدی اعتبارات استانی سالانه خلخال به بخش راهداری و راه و شهرسازی ، پایین بودن اعتبارت استانی و تخصیص کم آن جوابگوی نیاز دستگاه‌های اجرایی مرتبط با برفروبی و بازگشایی راه‌ها برای خرید ماشین‌آلات جدید نیست. 

بابایی با اشاره به تجربه کسب شده از بارش سنگین برف در بهمن زمستان سال گذشته و احساس کمبود امکانات و ماشین‌آلات برفروبی برای بازگشایی معابر شهری، روستایی و بین‌شهری، اظهارکرد: با امکانات موجود راهداری و شهرداری خلخال، مدیریت مسائل و بحران‌های زمستانی در این شهرستان طی فصل جاری با دشواری مواجه خواهد بود.

وی افزود: تقویت ناوگان راهداری با توجه به موقعیت و وضعیت خلخال و قرار گرفتن این شهرستان در منطقه‌ای کاملا کوهستانی و سردسیر کشور ، مطالبه جدی مردم از مسئولان استانی و کشوری بوده و برای مدیریت درست بحران بارش‌های سنگین برف در خلخال توجه به نوسازی ناوگان فرسوده

برفروبی  این شهرستان ضروری است.

فرماندار خلخال با بیان اینکه امکانات موجود شهرستان شاید در شرایط و وضعیت عادی بارش برف کارآمد باشد ولی در مواقع وقوع بحران و بارش‌ سنگین برف همانند برف سال گذشته که در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بود، ناوگان فرسوده فعلی هرگز نمی‌تواند کارایی چندانی داشته باشد.

وی بیان کرد: جلسات کمیته برفروبی بصورت مستمر تشکیل و وظایف هر یک از اعضای این کمیته در زمان بارش‌های سنگین برف مشخص شده ولی موضوعی که اهمیت دارد دست برسی مسئولان دست‌اندرکار به امکانات موردنیاز برفروبی بر اساس نیازسنجی انجام شده است.

 وی وجود بیش از ۱۸۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی ، بیش از ۷۰۰ کیلومتر راه ارتباطی روستایی واقع در سه بخش مرکزی، شاهرود و خورش‌رستم و نیز بیش از ۶۰۰ خیابان ،کوچه و معابر عمومی در خلخال برای ارائه خدمات بهینه برفروبی به مردم در مواقع بارندگی‌های سنگین برف نیازمند نوسازی سریع ناوگان برفروبی این شهرستان است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d3ac8

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: