آب ۲ چاه در محدوده خلخال و نیز آب قنات قدیمی این شهر در مسیر جاده سید دانیال ظرف چند روز آینده به مجموع آب تولیدی خلخال اضافه و بخشی از مشکل کمبود آب تا زمان بهره‌برداری از سد بفراجرد برطرف می‌شود.

به گزارش خلخالیم جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی، فرماندهی، عملیات و پاسخ به بحران به منظور بررسی آخرین وضعیت تامین آب و برق در شهرستان خلخال با حضور مسئولین استانی و شهرستانی ظهر چهارشنبه 16 تیر ماه 1400 در فرمانداری خلخال برگزار شد.

معاون استاندار اردبیل در این جلسه اظهار داشت: به صورت مستقیم و غیرمستقیم زندگی مردم در معرض تهدید واقعی ناشی از کمبود آب بوده و باید با تهدیدات ناشی از بحران آب مقابله و برای پیشگیری از متضرر شدن واحدهای صنفی خصوصا ایجاد وقفه در تولید نان در نانوایی‎‎‎‎‎ها اقدام شود.

فرزاد قلندری گفت: شرکت برق منطقه‌ای استان خاموشی‌ها و قطعی برق را بر اساس برنامه‌های زمان‌بندی اعمال کند.

وی گفت: شهرهای مختلف استان از جمله خلخال و هشجین که در شرابط کمبود آب قرار دارند نباید خاموشی و قطع برق موجب تشدید مشکلات آبی شود لذا با هدف پیشگیری از تشدید بحران آب در خلخال و خورش رستم برق تاسیسات آبرسانی و چاه‎‎‎‎‎های تأمین کننده آب شرب در هیچ شرایطی در این شهرستان قطع نخواهد شد.

وی در خصوص تاخیر در تحویل تانکرهای سیار آبرسانی به مناطق روستایی و عشایری خلخال افزود: تمرکز اعتبارات امور عشایر در یک نقطه از استان خلاف مقررات بوده و توزیع امکانات آبرسانی سیار عشایری در مناطق مختلف استان باید عادلانه باشد و اگر قولی به مردم خلخال در تحویل ۲ دستگاه تانکر داده شده، باید عملی شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان افزایش اعتبارات بخش آب شرب خلخال از ۳۵ میلیارد ریال به ۶۴۵ میلیارد ریال در سال جاری افزود: با این اعتبار شرکت آب و فاضلاب استان نباید مشکلی در تامین آب مناطق شهری و روستایی این شهرستان داشته باشد. 

وی گفت: در کنار تلاش برای حل مشکل کمبود آب شرب مناطق شهری و روستایی خلخال از مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف استان انتظار می رود در جهت مقابله با تنش‌های آبی کشاورزان و وقوع آتش سوزی و همچنین تقویت ناوگان اطفای حریق از سوی منابع طبیعی به ارئه برنامه‌ها و راهکارهای مناسب بپردازند.

در این نشست علیرضا سلطانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با تاکید بر لزوم صرفه‎‎‎‎‎جویی در مصرف آب تصریح کرد: با گرم شدن هوا و افزایش مصرف آب احتمال می‎‎‎‎‎‎‎رود که در صورت عدم صرفه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎جویی آب توسط مردم در تأمین آب شرب با مشکل مواجه شویم.

وی همچنین گفت: آب ۲ چاه در محدوده خلخال و نیز آب قنات قدیمی این شهر ظرف چند روز آینده به مجموع آب تولیدی این شهرستان اضافه و بخشی از مشکل کمبود آب تا زمان بهره‌برداری از سد بفراجرد برطرف خواهد شد.

سلطانی همچنین با اشاره به کاهش بارندگی‌ها در سال آبی جاری ادامه داد: چندین روستا در شهرستان خلخال با تنش آبی مواجه هستند که برای تک‌تک این روستاها پروژه‌های آبرسانی تعریف شده است که در صورت تخصیص اعتبارات! به سرعت اجرا می‌گردند.

خبرنگار: سیما جلیلی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/b54a0

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: