از تابستان سال گذشته بود که تزریق واکسن کرونا در خلخال آغاز شد، خیلی‌ها از ترس ابتلا در صف‌های طولانی و شلوغ واکسن ایستادند تا خود را ایمن کنند؛ حال اما در تزریق چهارمین دوز واکسن، گره افتاده و خیلی‌ها دیگر تمایلی به تزریق دوز دیگر ندارند.

به گزارش خلخالیم «میزان تزریق دوز چهارم واکسن کرونا همچنان پایین است به‌ طوریکه بر اساس اعلام معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال کمتر از دو درصد مردم دوز چهارم را زده‌اند که آمار خوبی نیست؛ این در حالی است که میزان تزریق دوز اول 93/9 درصد و دوز دوم  به بالای 80 درصد و همچنین دوز سوم نیز به 49/6 در خلخال رسید.

زهرا هاشمپور بر ضرورت تزریق دوز چهارم واکسن برای جلوگیری از وقوع پیک‌های بعدی کرونا تأکید کرد و خواستار تزریق نوبت چهارم واکسن کرونا به‌ طور جدی توسط مردم شد.

 وی عادی انگاری بیماری را موجب انتقال ویروس دانست و اضافه کرد: مهمترین راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی به ویژه شست وشوی مرتب دست ها با آب و صابون است؛ این کار اگرچه ساده به نظر می رسد، اما همچنان اولویت مقابله با کروناست و نقش مهمی در پیشگیری از ابتلای خود و دیگران به بیماری دارد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال اجتناب از دورهمی های خانوادگی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: رعایت فاصله گذاری فیزیکی مد نظر همگان قرار گیرد و حتما هنگام تردد در معابر عمومی از ماسک استفاده کنید.

به‌ گفته هاشمپور اگر مردم واکسیناسیون‌ را تکمیل کنند، فاصله فیزیکی را رعایت کنند، تهویه مناسب داشته باشند شاید کرونا ریشه‌کن نشود ولی جهش کم می‌شود.

خبرنگار: سیما جلیلی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/afde6

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: