معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: شهرستان خلخال طی ۶۵ روز گذشته فوتی ناشی از کرونا نداشت و این تاثیر استقبال خوب اهالی خلخال از واکسیناسیون است و فوتی اخیر کرونا فردی با سن بالای ۸۵ بوده است.

به گزارش خلخالیم، دکتر زهرا هاشمپور گفت: این تفکر که هرکسی واکسن می‌زند به بیماری مبتلا نمی‌شود اشتباه است و افرادی که واکسن می‌زنند نیز ممکن است به بیماری مبتلا شوند اما از شدت بیماری کاسته می‌شود و یا در بیمارستان بستری نمی‌شود و اگر در مواردی نیز بستری شد، شرایطش وخیم نمی‌شود.

هاشمپور تاکید کرد که دریافت حتی ۲ دوز واکسن نباید بهانه‎‎‎‎‎‎‎ای برای نادیده گرفتن پروتکل‎‎‎‎‎‎ها تلقی شود، زیرا تا زمانی که ویروس کرونا در چرخش است باید همچنان پروتکل‎‎‎‎‎‎‎‎ها را رعایت کرد تا مانع جهش ویروس شد.

وی افزود: تعیین رنگبندی شهرها بر اساس میزان بستری های موجود در بیمارستان است و در حال حاضر روند مبتلایان در خلخال صعودی است و هم اکنون خلخال در وضعیت نارنجی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در پاندمی کرونا بیماری‎‎‎‎‎هایی همچون سرماخوردگی بسیار کاهش یافته‎‎‎‎‎‎‎‎‎اند بنابراین در صورت وجود هرگونه علایمی شبیه سرماخوردگی مردم باید بدانند که این وضعیت می‌تواند آغاز ابتلا به بیماری امیکرون باشد، بنابراین در صورت مشاهده علایم مذکور باید قرنطینه خانگی را به مدت پنج روز رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: 35 درصد از جمعیت بالای 5 سال دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‎‎‎‎‎‎‎اند و از آنجا که شیوع اومیکرون در بین کودکان و نوجوانان بیشتر است به همین علت واکسیناسیون سریعتر کودکان اهمیت دارد و به خانواده‌ها توصیه کردهرچه سریعتر برای واکسینه کردن فرزندان خود اقدام کنند.

خبرنگار: سیما جلیلی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c03cd

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: