متخصص اطفال بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال گفت: بیشتر مراجعه کنندگان به درمانگاه شفای خلخال با علائم اومیکرون گروه سنی 2 تا 8 سال هستند.  

دکتر الهه بهاری در گفتگو با خبرنگار خلخالیم افزود: در این پیک بر خلاف پیک‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های قبلی تعداد کودکانی که به کرونا مبتلا می‎‎‎‎‎‎شوند بیشتر از بزرگسالان است که این امر نشان دهنده آن است که جمعیت هدف سویه اومیکرون کودکان هستند.

وی ادامه داد: درگیری در این سویه جدید بیشتر بصورت درگیری سیستم تنفسی فوقانی است که بصورت تب مختصر، آبریزش بینی، گلودرد و سردرد می‎‎‎‎‎‎‎باشد و این علائم به علت همزمانی با سایر ویروس‎‎‎‎‎های فصلی ممکن است در کودکان حدود 20 روز طول بکشد که خوشبختانه در اکثر موارد با درمان سرپایی و حمایتی بهبود پیدا می‎‎‎‎‎‎کنند.

دکتر بهاری بر ضرورت آموزش دادن کودکان برای رعایت موارد بهداشتی و نظارت والدین بر آن تاکید کرد و گفت: مهمتر از همه این‎‎‎‎‎‎‎ها رعایت پروتکل‎‎‎‎‎ها توسط والدین و دیگر اعضای بزرگسال خانواده مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله‎‎‎‎‎‎‎‎‎گذاری اجتماعی و پرهیز از دورهمی هاست چون کودک آموزش اصلی را ار رفتار بزرگسالان می‎‎‎‎‎‎‎‎بیند و نهادینه می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند ضمن اینکه دورهمی و حضور در شلوغی‎‎‎‎‎‎ها، کودکان را در معرض خطر بیشتری قرار می‎‎‎‎‎دهد.

وی با بیان اینکه کودکان زیر 2 سال و بالای 8 سال هم درگیر این ویروس می‎‎‎‎‎‎شوند، گفت:  شناخت علائم اومیکرون می‎‎‎‎‎تواند در درمان سریع‌تر بیماری به کودکان کمک کند.

وی همچنین به آغاز واکسیناسیون کودکان بالای 9 سال در خلخال اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با تدابیر اتخاذ شده این پیک را به سلامتی پشت سر بگذاریم.

خبرنگار: سیما جلیلی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ae19b

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: