معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ،درمانی خلخال گفت: این دانشکده در ردیف پنج دانشگاه علوم پزشکی برتر کشور در زمینه اجرای مناسب واکسیناسیون علیه کرونا قرار گرفته است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ،دکتر زهرا هاشم پور در جلسه ستاد فرماندهی مقابله با کرونا خلخال با تقدیر از همکاری بسیار خوب مردم این شهرستان افزود: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا تا کنون ۱۰۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال خلخال موفق به تزریق دز اول این واکسن شده اند.

وی افزود: ۸۵/۹ درصد از جمعیت واجد شرایط  نیز دزهای اول و دوم را دریافت کرده‌اند.

به گفته وی، در حالی که میانیگین تزریق دز سوم واکسن کرونا در کشور ۱۷ درصد است این میزان در خلخال ۲۳ درصد و ۶ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

دکتر هاشم‌پور با تاکید بر ادامه روند پروتکل‌های بهداشتی گفت:با توجه به پیش‌بینی احتمال بروز پیک کرونا در نیمه دوم بهمن ماه در کشور انتظار از مردم افزایش مراقبت‌های بهداشتی، استفاده از ماسک ، رعایت قفاصله اجتماعی ، پرهیز از تجمع و اقدام برای دریافت دز سوم کرونا برای افزایش سطح ایمنی بدن در مقابل این ویروس است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال همچنین با اشاره به مشاهده اولین مورد ویروس اومیکرون گفت: فرد مبتلا به اومیکرون زن ۱۷ ساله باردار اهل استان البرز است که چند روز پیش به عنوان میهمان وارد خلخال شده است.

هاشم‌پور با بیان اینکه در طول مدت زمان شیوع کرونا ، این شهرستان بیشترین آسیب را از جانب میهمانان مبتلا به این ویروس دیده است، اظهار کرد: با وجود هشدارهای داده شده از سوی دانشکده علوم پزشکی خلخال مبنی بر کنترل مسافران و میهمانان در پایانه‌های مسافربری متاسفانه هیچ گونه ترتیب اثری به این امر داده نمی‌شود.

وی گفت: با توجه به مشاهده نخستین مورد ابتلا به اومیکرون در  خلخال، در صورت ادامه بی‌توجهی به موارد پیشگیرانه  از جمله کنترل کارت واکسیناسیون مسافران ،گسترش  این ویروس در شهرستان  دور از انتظار نخواهد بود.

 

لینک کوتاه : khalkhalim.com /d1d6a

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: