معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال از محدود بودن واکسن استرازنیکا در خلخال خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این نوع واکسن تاریخ مصرف کمی دارد لذا همشهریان عزیز در اسرع وقت برای تزریق دز دوم واکسن خود اقدام نمایند.

دکتر زهرا هاشمپور در گفتگو با خلخالیم در خصوص تزریق دز سوم واکسن با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا اظهار داشت:  افرادی که نوبت اول و دوم واکسن‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های غیرفعال (سینوفارم، کوو ایران برکت) تزریق کرده‎‎‎‎‎‎اند برای نوبت سوم ترجیحا از واکسن غیرفعال استفاده شود، گرچه می‎‎‎‎‎‎توانند استرازنیکا و یا پاستوکووک پلاس نیز دریافت نمایند.

وی گفت: افرادی که در نوبت اول و دوم واکسن استرازنیکا تزریق کرده‎‎‎‎‎اند در نوبت سوم می‎‎‎‎‎توانند واکسن استرازنیکا، پاستوکووک پلاس یا واکسن اسپوتنیک 7 نوبت اول (تحت عنوان اسپوتنیک لایت) را دریافت نمایند.

هاشمپور در ادامه افزود:  افرادی که در نوبت اول و دوم واکسن اسپوتنیک 7 تزریق کرده‎‎‎‎‎اند در نوبت سوم می‎‎‎‎‎‎‎‎توانند واکسن استرازنیکا یا پاستوکووک پلاس دریافت کنند.

 معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال بیان کرد: برای داوطلبان شرکت کننده در کارآزمایی بالینی واکسن پاستوکووک در دو شهری که واکسن سه نوبته دریافت کرده‎‎‎‎اند تزریق دز چهارم (یادآور) پس از گذشت 6 ماه از تزریق دز سوم با واکسن پاستوکووک پلاس انجام گیرد.

 وی تصریح کرد: افرادی که دو نوبت واکسن غیرفعال را دریافت کرده‎‎‎‎‎‎اند و به علت الزامات سفر تمایل به تزریق دو نوبت استرازنیکا دارند با اخذ رضایت‎‎‎نامه و ارائه مدارک سفر می‎‎‎‎‎‎توانند دو نوبت واکسن استرازنیکا با رعایت فاصله حداقل یک ماه بین نوبت‎‎‎‎‎ها دریافت نمایند.

لازم به ذکر است؛ در حال حاضر واکسن‎‎‎‎‎‎های مصرفی موجود در دانشکده علوم پزشکی خلخال استرازنیکا، کوو برکت، سینوفارم و پاستوکووک پلاس می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎باشد و همچنین برای تزریق دز دوم باید 8 هفته از تزریق دز اول واکسن گذشته باشد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e656b

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: