سرپرست فرمانداری خلخال گفت: فعالیت کسبه و صاحبان واحدهای صنفی این شهرستان که تاکنون اقدام به تزریق واکسن کرونا نکرده‌اند، متوقف خواهد شد.

به گزارش خلخالیم، مسعود یگانه روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۹۰ درصد کسبه، بازاریان و صاحبان واحدهای صنفی فعال خلخال واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

وی اظهارکرد: هم اکنون پوشش واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۲ سال خلخال به ۹۵ درصد رسیده و تاکنون ۱۱۰ هزار و ۱۶۳ نفر موفق به دریافت دزهای اول و دوم واکسن کرونا در خلخال شده‌اند.

یگانه بیان کرد: ۹۴.۶ درصد شامل  ۶۶ هزار و ۷۳ نفر از جمعیت بالای ۱۲ سال خلخال دز اول واکسن و ۶۳ درصد شامل  ۴۴ هزار و ۴۱ نفر نیز دز دوم واکسن کرونا را  دریافت کرده‌اند،  همچنین ۷۸ نفر از کادر بهداشت و درمان این شهرستان نیز دز سوم و یاداوری واکسن را تزریق کرده‌اند.

وی با اشاره به احتمال افزایش موارد بروز بیماری کووید.۱۹ در فصول سرد سال افزود: طبق هشدارهای قبلی، چرخش شیوع ویروس در جامعه برقرار است و با سرد شدن هوا و کم شدن تهویه در فضاهای سربسته، احتمال انتشار ویروس بیشتر شده است.

سرپرست فرمانداری خلخال با اشاره به احتمال شروع پیک ششم کرونا برابر با پیش‌بینی صورت گرفته، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از تجمعات را اهکار مطمئن برای پیشگیری از شروع پیک جدید در این شهرستان اعلام کرد.

یگانه گفت: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

رئیس ستاد قرارگاه فرماندهی مقابله با کرونا ویروس خلخال اظهارکرد: در شبانه‌روز گذشته هفت نفر از مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان این شهر بستری و ۹ نفر از افراد مشکوک به کرونا نیز به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه و بصورت سرپایی خدمات درمانی گرفته‌اند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/b9b6d

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: