رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال با اشاره به کاهش محسوس استفاده از ماسک و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اکثریت مردم، از ورود خلخال به پیک پنجم کرونا ابراز نگرانی کرد.

محمد مهرتک در گفتگو با خبرنگار خلخالیم گفت: با ورود کرونای دلتا به ایران و عدم توجه به شیوه‎‎‎‎‎‎‎‎نامه‎‎‎‎‎‎‎‎های بهداشتی و سهل انگاری در رعایت دستور العمل‎‎‎‎‎‎های بهداشتی و همچنین کاهش محدودیت‎‎‎‎‎های شغلی و خستگی مردم از شرایط بیماری، زنگ خطر برای کل کشور و بالطبع شهرستان خلخال به صدا در آمده است و می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎تواند منجر به افزایش آمار مبتلایان در روزهای آینده شود و لازم است اهالی شریف مراقب باشند.

وی گفت : مهمترین علائم نوع دلتا ویروس کرونا سرفه، تنگی نفس، آبریزش بینی و سردرد است؛ این ویروس حدود 40 درصد نسبت به کرونای انگلیسی قدرت سرایت بیشتر و علایم بالینی شدیدتری دارد و جوانان را بیشتر درگیر می‎‎‎‎‎‎‎‎کند و مقدار تکثیر کرونای دلتا در بدن فرد مبتلا بسیار بالا است و فرد مبتلا پس از 3 یا 4 روز به شدت مریض می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود.

وی افزود: فصل تابستان تفریح‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های خانوادگی در پارک‌ها و تفرجگاه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها بیشتر می‎‎‎‎‎‎‎شود و احتمال بروز موج بعدی افزایش می‎‎‎‎‎‎‎‎‎یابد و بر این اساس از شهروندان درخواست داریم که پروتکل‎‎‎‎‎‎‎های بهداشتی علی الخصوص استفاده از ماسک را همچنان جدی تر از قبل رعایت کنند.

خبرنگار: سیما جلیلی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه:  khalkhalim.com/db44d

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: