معاون دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: اجرای واکسیناسیون کرونا سالمندان با بکارگیری اکیپ‌های سیار در مناطق محروم روستایی این شهرستان انجام می‌شود.

به گزارش خلخالیم پرویز وکیلی در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: با هدف افزایش واکسیناسیون گروه‌های هدف بویژه سالمندان بالای ۷۰ سال علاوه بر تزریق واکسن کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی ، اکیپ‌های سیار واکسیناسیون به مناطق محرم و دوردست روستایی اعزام شدند تا افراد واجد شرایط از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در امان بمانند.

وی افزود: طرح واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ با استفاده از حداکثر ظرفیت اکیپ‌های تزریق واکسن با همکاری بهورزان در مناطق روستایی این شهرستان در حال انجام است.

وی با انتقاد از ضعف مشارکت افراد و گروه‌های مورد هدف واکسیناسیون کرونا و عدم مراجعه بموقع برای دریافت واکسن بیماری کووید ۱۹ اظهارکرد: در صورت عدم مراجعه بموقع گروه هدف برای دریافت واکسن کرونا ، تزریق واکسن در مهلت اعلام شده سراسری دچار اختلال خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت خلخال با بیان اینکه دانشکده علوم پزشکی این شهرستان جزو سه دانشکده برتر کشور در زمینه تهیه واکسن و اجرای بموقع طرح واکسیناسیون کرونا است، افزود: از ۲۲ بهمن سال گذشته تا امروز هیچ گونه عوارض جانبی در بین دریافت‌کنندگان چهار نوع واکسن تهیه شده از انواع روسی ،هندی ،کره‌ای و چینی در این منطقه گزارش نشده است.

او با توصیه به سالمندان بالای ۷۰ سال جهت مراجعه به مراکز بهداشت و درمان برای دریافت واکسن کرونا بیان کرد: تاکنون بیش از هفت هزار دوز واکسن به این شهرستان تحویل شده که از این تعداد پنج هزار و ۳۰۰ دوز واکسن به گروه‌های هدف از جمله جانبازان بالای ۵۰ درصد ،معلولین ذهنی ،بیماران خاص ،سرطانی ،ام اس ،کادر بهداشت و درمان و افراد دارای ۸۰ سال به بالا تزریق شده و هم‌اکنون نیز تزریق واکسن به افراد بالای ۷۰ سال در حال اجرا است.

وی از رسانه‌های جمعی ،خبرنگاران ،اصحاب رسانه و گردانندگان فضای مجازی منطقه خواست تا با اطلاع‌رسانی بموقع و دعوت از سالمندان برای دریافت واکسن کرونا دانشکده علوم پزشکی خلخال را در دستیابی به اهداف طرح ملی واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ یاری کنند.

لینک کوتاه: khalkkhalim.com/aa2e5

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: