معاون برنامه‌ریزی فرماندار خلخال گفت: سیر نزولی آمار ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و همچنین بستری‌های کرونایی بیمارستان این شهرستان ادامه داشته و نزدیک به یک پنجم بستری‌های پیک چهارم رسیده است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، مسعود یگانه در جلسه ستاد قرارگاه زیستی مقابله با کرونا افزود: در حالی که در شدیدترین روزهای ابتلا و بستری پیک چهارم کرونا شاهد بستری میانگین روزانه  ۱۰ نفر در بیمارستان این شهر بودیم ، با تلاش مسئولان دست‌اندرکار مقابله با کرونا و همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هم‌اکنون آمار بستری روزانه بیمارستان امام خمینی خلخال به حدود 2.5 نفر در روز کاهش یافته است.

وی اظهارکرد: در صورت ادامه همکاری مردم و افزایش موارد رعایت پروتکل‌های بهداشتی آمار ابتلا و بستری این بیماری کاهش یافته و پس از گذاران طولانی مدت رنگ قرمز و نارنجی به وضعیت زرد و آبی دست خواهیم یافت.

وی با توصیه به مردم خلخال جهت پرهیز از هرگونه عادی‌انگاری برای پیشگیری از شروع یک پیک دیگر گفت: در کنار حمایت مالی از اقشار آسیب‌پذیر و توزیع بسته‌های معیشتی بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ قرنطینه در منزل نیز به نحو شایسته‌ای باید مورد حمایت مالی ، درمانی و دارویی قرار بگیرند.

معاون فرماندار خلخال افزود: افزایش سطح بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی پرخطر همچون آرایشگاه‌ها ، نانوایی‌ها ، رستوران‌ها ، آموزشگاه‌های تعلیم رانندگی و اماکن صنفی پرتردد ضروری است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال نیز در این جلسه گفت: تعداد بیماران مبتلا ببه بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان این شهر ۱۴ نفر است.

پرویز وکیلی اظهارکرد: در شبانه‌روز گذشته ۲ بیمار از بیمارستان ترخیص شدند.

وی از ضعف مشارکت مردم در اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا در خلخال خبرداد و افزود: آمار مراجعان برای تزریق واکسن ضعیف است.

او گفت: تاکنون بیش از هفت هزار دوز واکسن به این شهرستان تحویل شده که از این تعداد پنج هزار و ۳۰۰ دوز واکسن به گروه‌های هدف از جمله جانبازان بالای ۵۰ درصد ،معلولین ذهنی ،بیماران خاص ،کادر بهداشت و درمان و افراد دارای ۸۰ سال به بالا تزریق شده و هم‌اکنون تزریق واکسن به افراد بالای ۷۰ سال در حال اجرا است.

وی بیان کرد: ضعف مشارکت مردم برای دریافت بموقع واکسن ، مدت زمان اجرای طرح واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ را طولانی کرده است.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خلخال بطور میانگین ۶۰ درصد است، افزود: تا زمانی که همه افراد جامعه این پروتکل‌ها رعایت نکرده و به هدف واکسیناسیون ۷۵ درصدی جمعیت شهرستان دست نیافته‌ایم، داشتن جامعه ایمن و عاری از کرونا دور از انتظار خواهد بود.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/eb5bd

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: