آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نشان می‌دهد که در ادامه روند کاهشی شیوع کرونا، هشت شهرستان این استان در وضعیت زرد و سه شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

به گزارش روز شنبه خلخالیم به نقل از ایرنا و بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی دبیرخانه ستاد مقابله با کرونای استان اردبیل، با کاهش امیدوار کننده شیوع کووید.۱۹ در این استان، هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و مشکین‌شهر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های نمین، سرعین، کوثر، اصلاندوز، گرمی، بیله‌سوار، خلخال و نیر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، طی شبانه‌روز گذشته، ۲۶ فرد جدید به کرونا مبتلا شده و پنج نفر از مبتلا نیز جان خود را از دست دادند که ۸۷ نفر کمتر از بالاترین آمار ثبت شده در این زمینه است.

شواهد آماری نشان می‌دهد که پس از ۲ ماه همه‌گیری گسترده در موج سوم شیوع کرونا در استان اردبیل و با تثبیت وضعیت شیوع این بیماری، شمار ابتلای جدید، تعداد بستری‌ها و آمار فوتی‌های کووید.۱۹ در این استان به میانگین ۱۰ ماه گذشته رسیده است.

بنا به این گزارش، در ادامه روند نزولی شیوع کرونا در استان اردبیل، ‌مجموع مبتلایان بستری استان نیز به ۲۵۸ نفر رسیده که ۲۴۵ نفر کمتر از بالاترین رکورد است.

طی ۲ هفته گذشته آمار فوتی‌ها در این استان تک رقمی شده و در ۲۴ ساعت گذشته نیز، پنج نفر از مبتلایان بستری شده جان خود را از دست دادند که ۱۷ نفر از کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در این استان است.

بر اساس گزارش رسمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، روند کاهشی تعداد بیماران بدحال بستری در مراکز درمانی استان نیز بعد از حدود ۲ ماه آغاز شده و با کاهش ۱۱ نفری نسبت به بالاترین آمار، هم‌اکنون ۷۲ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به نارنجی شدن وضعیت شیوع کرونا در این استان از حدود ۲ هفته پیش اعلام کرد: تاکنون یک‌هزار و ۲۶۵ نفر در این استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به ترخیص ۴۰ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان پس از بهبودی نسبی در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: تعداد بستری افراد بدحال مبتلا به کرونا در استان با روندی کُند در حال کاهش است و انتظار داریم که با کاهش بستری مبتلایان جدید، این آمار نیز روند نزولی بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

دکتر حبیب‌زاده همچنین با اشاره به تثبیت و کاهش جزیی شیوع کرونا در استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به روند شکننده شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

چهار هفته پیش، تعداد فوتی‌های کووید.۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی آمار امروز ۱۷ نفر کمتر از این رکورد است.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/b9487

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: