گل واژه های مهربانی و ایثار در دستان مهربانت شکفته می شوند، آن گاه که بر بالین بیمار می آیی و دست نوازشت را بر چهره تب دارش می کشی. تو که زینب (س) را الگوی خود قرار داده ای، در پرستاری از بیماران، عشق را معنا می کنی، آن گاه که خوابِ چشمانت را می زدایی و بر بالین بیمارت می نشینی و تا سپیده صبح، نظاره گر وجود تب دارش هستی. تو که خستگی در وجودت معنا ندارد و گرمی مهربانی و امید را در جان های خسته و فرسوده از درد و رنج بیماران تزریق می کنی، تو که لبخند شورآفرین عشق به زندگی را بر لبان سردشان جاری می سازی، خداوند پاداش زحمت ها و تلاش هایت رابدهد. روزت مبارک باد!

ضمن عرض تبریکِ روز پرستار به تک تک پرستاران عزیزمان در این شرایط سخت کرونایی، به بهانه روز پرستار، مصاحبه کوتاهی با یکی از پرستارانِ بیمارستان امام خمینی خلخال انجام داده‌ایم که تقدیم به شما عزیزان میکنیم.

سلام ممنون از وقتی که در اختیار خبرنگار خلخالیم گذاشتید؛ به عنوان سوال اول بفرمایید چرا این شغل را انتخاب کردید؟
به نام خداوند مهربان و سلام خدمت همشهریان عزیز، علت اصلی که من این شغل را انتخاب کردم نوع خدمتی هستش که به بیماران داده میشود بخصوص بیمارانی که همشهری و اکثراً آشنای خودمان هستند.

از این روزهای کرونایی و سخت برای ما بگویید
واقعا روزهای سخت و نفسگیری داریم؛ از همان روزهای اولی که این ویروس پیدا شد من و تمام کادر درمان شرایط سختی را تجربه میکنیم که تصورش هم برای خیلی‌ها سخت است، ما در خط مقدم مبارزه با دشمن خطرناک و نامرئی هستیم که هم جان خودمان و هم جان عزیزانمان را کف دست گرفته ایم.

آیا از حقوق و مزایای دریافتی راضی هستید؟
من خودم شخصاً به بعد مادی این شغل توجه زیادی نمی کنم اما اگر بخواهیم حساب کتاب کنیم و شرایط و مسائل کاری و جامعه را در نظر بگیریم، نه راضی نیستم ، چون واقعاً حقوق پرستاری باید شرایط بهتری داشته باشد و اینکه حقوق و مزایای پرستاری با توجه به مدرک تحصیلی و سختی شغل و مسئولیت ها و خطرات، نسبت به شغل‌ها و تحصیلات دیگر عملاً پایین است ولی درکل خدا رو شاکرم.

چه انتظاری از مردم و مسئولین دارید؟
از مردم که نمیشود گفت انتظار چون ما هم از جنس همین مردم هستیم اما خواهشی که داشتم از مردم این هستش که این روزها برای سلامتی خودشان و عزیزانشان و همچنین کم شدن فشار مضاعف بر کادر درمان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و سه نکته فاصله اجتماعی ، شستن مکرر دستها و زدن ماسک را رعایت کنند.
و اما از مسئولین حداقل انتظاری که داریم این است که حمایت هایشان فقط به این روز محدود نشود و فقط جلوی دوربین محدود نگردد.

در پایان پیامی اگر دارید بفرمایید.
من هم به نوبه خودم روز پرستار رو به همه همکارانم و تمام کادر درمان چه پرستار چه سایر همکاران عزیزم که در بخش درمان هر روز با ایثار و مهربانی و در اوج خطر به بیماران خدمت می‌کنند تبریک میگویم و در مقابل این همه زیبایی تعظیم میکنم، همچنین شب چله را هم به تمام همشهریان عزیز تبریک و شاد باش عرض میکنم و از خدای مهربان تقاضا می‌کنم به حرمت حضرت زینب (س) هر چه سریعتر تمام مردم دنیا را از شر این ویروس خطرناک نجات فرماید.

 

مصاحبه: جواد فرامرزی
انتشار :‌مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d5eb2

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: