دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: پرداختن به مسائل مربوط به مقابله با کرونا موجب غفلت مسوولان دست‌اندرکار بازرسی و نظارت و مقابله با گرانفروشی در بازار شده است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، آرش جعفری روز چهارشنبه در جلسه کمیته نظارت بر فرایند توزیع کالاهای ضروری و مایحتاج عمومی خلخال افزود: افزایش قیمت کالاهای ضروری منطقی نیست و به نظر می‌رسد که پرداختن به مقابله با کرونا از سوی دستگاه‌های بازرسی و نظارتی بر روند کنترل قیمت کالاها و جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت برخی از کالاهای موردنیاز روزانه مردم تاثیرگذار بوده است.

وی گفت: در کنار افزایش روزافزون قیمت کالاهای  اساسی در بازار کمبود چند کالای موردنیاز مردم در بازار از جمله روغن ، شکر و گوشت مرغ نیز به مشکل اقتصادی مردم اضافه شده و افزایش بازرسی و نظارت بر بازار و برخورد با تخلفات اقتصادی گرهی از انبوه گره‌های اقتصادی را باز خواهد کرد.

دادستان خلخال اظهارداشت: بازرسی بر بازار و واحدهای صنفی باید بصورت روزانه ، هدفمند ، مستمر ، متمرکز و با پرهیز از غرض‌ورزی شخصی و رعایت عدالت با بازرسی بر صنوف باشد.

او تشریح کرد: کمبود نیروی انسانی در دستگاه‌های بازرسی و نظارتی مشهود بوده و در حال حاضر بازار خلخال تنظیم نیست و در بسیاری از موارد بازار به جای مسوولان دست‌اندرکار بدست دلالان و واسطه‌ها مدیریت می‌شود.

رییس کمیته نظارت بر فرایند توزیع کالاهای ضروری و مایحتاج عمومی خلخال افزود: بسیاری از خانواده‌ها به سختی قادر به امرار معاش روزانه هستند و گرانفروشی ،کم‌فروشی ، احتکار و یا فروش اجباری کاهایی غیرضروری در کنار کالاهای ضروری از سوی برخی از اصناف پذیرفته نیست.

وی اظهارداشت: در حالی که دستگاه‌های بارزسی و نظارتی از اجباری بودن درج قیمت بر روی کالا حرف می‌زنند تاکنون حتی یک پرونده تخلف صنفی در خصوص عدم درج قیمت از سوی دستگاه‌های بازرسی و نظارتی شهرستان به اداره تعزیرات حکومتی و دبیرخانه کمیته نظارت بر فرایند توزیع کالاهای ضروری ارسال نشده و این امر حاکی از ضعف نظارت بر بازار و غفلت از اجباری بودن طرح درج قیمت بر روی کالا است.

او همچنین با اشاره به نیاز ضروری عشایر و روستاییان به نهاده‌های دامی یارانه‌دار گفت: نهاده‌های دامی در استان به دور از نظارت مراجع ذی‌صلاح برای شهرستان‌ها توزیع می‌شود و برغم پایین بودن قیمت دام زنده قیمت گوشت قرمز عرضه شده بسیار بالاتر از دام زنده است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/b999d

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: