فرماندار خلخال گفت: صاحبان واحدهای صنفی که مرتکب تخلفات بهداشتی مربوط به بی‌توجهی به موارد پیشگیرانه از کرونا شوند، از دریافت کمک‌های کرونا محروم خواهند شد.

به گزارش خلخالیم فریدون بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر پلمب واحدهای صنفی و خدماتی متخلف که به شیوع بیماری کرونا دامن می‌زنند، با پیشنهاد ستاد قرارگاه زیستی ارائه تسهیلات بانکی و یا کمک‌های کرونایی دولتی به این واحدها ممنوع می‌شود.

او اظهارداشت: برای تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بازار در هفته جاری هشت واحد صنفی در این شهرستان پلمب شد و در صورت تکرار تخلف پروانه فعالیت صنفی آنها باطل و این افراد به اداره تعزیرات حکومتی و یا محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

وی به تشدید برخورد با دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های بی‌توجه به موارد پیشگیرانه از کرونا در خلخال اشاره کرد و گفت: پلمب ۲ شعبه بانکی در خلخال از سوی دانشکده علوم پزشکی پیشنهاد شده و این بانک‌ها بدلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و عدم پیشگیری از تجمع جمعیت در بانک از اول آذر پلمب خواهند شد. 

وی افزود: مصوبات قرارگاه ملی زیستی کرونا همچون مصوبات شورای عالی امنیت ملی کشور لازم‌الاجرا بوده و کارکنان دولت و اعضای ستاد کرونا در موارد اثبات تخلف مربوط به اهمال در انجام وظایف محوله به مدت سه ماه انفصال از خدمت محکوم می‌شوند.

فرماندار خلخال با ابراز تاسف از ادامه تجمع مردم در مراسم تدفین و تشییع فوتی‌های کرونا و ادامه فعالیت مداحان در آرامستان این شهر گفت: این وضعیت قابل قبول نبوده و پیامد خطرناک آن شیوع بیماری کرونا وضعیت منطقه را بدتر کرده است.

وی گفت: همزمان با افزایش شمار مبتلایان به کرونا ، امکانات و تجهیزات بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال پاسخگو نبوده و با توجه به خستگی پرسنل ، بیشترین توان این نیروها صرف مراقبت از بیماران کرونایی می‌شود.

فرماندار خلخال تشریح کرد: از اول آذر محدودیت‌های جدیدی از جمله توقف فعالیت واحدهای صنفی سطح ۳ و ۴ در جهت پیشگیری از کرونا اعمال شده و تعدادی از واحدهای صنفی که قبل از اعمال محدودیت‌های جدید پلمب شده‌اند تا عادی شدن شرایط کرونا همچنان تعطیل خواهند ماند.

او با بیان اینکه کنترل بهداشتی روستاها به عهده دهیاران گذاشته شده ، اظهارداشت: وظایف دهیاران در قبال انجام اقدامات پیشگیرانه از کرونا در روستاها بیشتر شده و کوتاهی در این خصوص منجر به برخورد با دهیار ضعیف خواهد شد.

لینک کوتاه:khalkhalim.com/f435a

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: