فرماندار خلخال گفت: با توجه به سیر صعودی آمار مبتلایان به کرونا و شمار فوتی‌های ناشی از این ویروس ناچار به اعمال محدودیت‌های اجتماعی جدید در این شهرستان هستیم.

به گزارش خلخالیم، فریدون بابایی روز شنبه در جلسه ستاد قرارگاه زیستی مقابله با کرونای خلخال با اشاره به افزایش اختیارات فرمانداران در اعمال محدودیت‌های اجتماعی افزود: متاسفانه سیر صعودی شمار مبتلایان به کرونا همراه با محدودیت تنها بیمارستان منطقه برای ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی محدودیت‌های جدیدی اعمال می‌شود و همه مردم بویژه بازاریان و کسبه مکلف به رعایت این محدودیت‌ها هستند.

وی اظهارداشت: تا روز سه‌شنبه با توجه به اینکه جمعی از خانواده‌ها برای برگزاری مراسم عروسی در تالارهای شهرستان اقدام به ذخیره جا کرده‌اند، فعالیت این اماکن عمومی با رعایت حداکثر استفاده از ۳۰ درصد ظرفیت تالار بلامانع  ولی پس از روز سه‌شنبه تمام این اماکن به مدت ۲ هفته تعطیل خواهند شد.

او گفت: اعضای ستاد قرارگاه زیستی خلخال مکلف به جمع‌آوری صندلی ،میز و امکانات بیش از ۳۰ درصد ظرفیت تالارهای پذیرایی برای جلوگیری از هرگونه تخلف بوده و در کنار این کار صاحبان تالارها باید نسبت به پرداخت هزینه انتخاب بازرسان از سوی بازنشستگان نیروی انتظامی جهت نظارت بر نحوه عملکرد این اماکن عمومی اقدام کند.

فرماندار خلخال اظهارداشت: رستوران‌ها  وغذاخوری‌های شهرستان نیز حق سرویس‌دهی به میهمان در داخل رستوران را نداشته و سفارش غذای گرم در این اماکن صنفی بصورت بیرون‌بر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا خواهد بود.

وی گفت: نحوه اعلام وضعیت رنگی شهرستان از لحاظ کرونا از سوی دانشکده علوم پزشکی خلخال و یا وزارت بهداشت و درمان با وضعیت واقعی کرونای این منطقه منافات داشته و هیچ گونه همخوانی با شمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا ندارد. 

وی افزود: در حالی که وضعیت کرونا در حال هر روز حادتر و نگران کننده‌تر شده و بحران کرونا را افزایش می‌دهد و همچنین آمار فوتی‌های هفتگی شهرستان از چهار مورد گذشته و در هفته گذشته آمار بستری‌های کرونایی روزانه بیمارستان خلخال ۱۸ نفر بوده وضعیت شهرستان زرد اعلام و همین عامل مجوزی برای برگزاری مراسم  تجمعی در این منطقه می‌شود.

فرماندار خلخال تشریح کرد: موج سوم کرونا در استان اردبیل شروع شده و از همه مردم تقاضا داریم نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و با افرادی که به رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توجهی نمی‌کنند ، برخوردهای لازم انجام خواهد شد.

وی اظهارداشت: استفاده از ماسک ، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری نشست‌ها و دورهمی‌ها از جمله الزامات ساده‌ای است که تا حد زیادی از شیوع کرونا جلوگیری می‌کند.

بابایی با تاکید بر پرهیز از برگزاری همنشینی‌های خانوادگی و برگزاری مراسم در منازل ،خواستار حذف این نشست‌ها و مجالس شد و اضافه کرد: پرهیز از مسافرت در تعطیلی‌ها  نیز باید رعایت شود و خانه‌مسافرها از پذیرش هرگونه میهمان و مسافر در تعطیلات پرهیز کنند.

فرماندار خلخال گفت: مقابله با فعالیت خانه‌مسافرها از وظایف ذاتی شهرداری خلخال بوده و شهرداری می‌تواند با استناد به قوانین مربوط به تغییر کاربری مسکونی به تجاری و گردشگری از سوی صاحبان خانه‌مسافرها و طرح آن در کمیسیون ماده ۱۰۰ براحتی مانع فعالیت این اماکن پذیرش گردشگر شود.

او توجه به رعایت نکات بهداشتی در بانک‌ها ، مطب‌ها و ادارات را ضروری دانست و گفت: با اینکه تعطیلی در ادارات نداریم ودرصورت لزوم اقدام به اجرای طرح دور کاری کارکنان دارات خواهیم کرد ولی در نحوه ارایه خدمات باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پذیرش نوبتی در فواصل معین ارائه شود.

رییس ستاد قرارگاه زیستی مقابله با کرونای خلخال  از تعطیل شدن  قهوه‌خانه‌ها و  مقابله با ارائه قلیان در این مراکز خبرداد و گفت: استعمل هرگونه مواد دخانی در مراکز عمومی دولتی وبخش خصوصیب قبل از کرونا نیز ممنوع بوده واین قانون باید به نحو احسن اجرایی شود .

بابایی با تاکید بر مسدود شدن مسیر ورود خودرو به آرامستان‌های شهرهای مختلف خلخال ادامه داد: در مجالس ختم  بیش از ۵۰ نفر حضور نداشته و تعداد محدود شرکت‌کنندگان نیز با ماسک و رعایت فاصله حاضر شوند.

وی مراقبت از گروه‌های پرخطر دارای فشار خون، سرطان، دیابت را مورد تاکید قرارداد و تشریح کرد: افراد سالمند تا حد امکان از منزل خارج نشوند و در صورت اضطرار با رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک انجام شود.

فرماندار خلخال  از انجام بازرسی‌ها و گشت‌های بهداشتی در تمام مراکز خدماتی ، صنفی و رستوران‌ها خبر داد و افزود: در صورت بی‌توجهی به نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی این اماکن پلمب می‌شود.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/b3b83

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: