مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: این اداره کل مخالف توسعه این استان نیست ولی در عین حال طرح‌های صنعتی و گردشگری را به سمت توسعه قانونمند و مطابق با اهداف زیست محیطی هدایت می‌کند.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، سعید شهند روز سه شنبه در نشستی با فرماندار خلخال  افزود: برنامه‌های امسال این اداره کل در راستای تحقق شعار امسال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدائیهای اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش برای توسعه اقتصادی و صنعتی این استان با حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی پیشنهادی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اجرا می شود.

وی اظهار کرد: پاسخگویی در پنج زمینه از جمله مشکلات و معضلات بهداشتی جامعه، وضعیت کشاورزی، مشکلات زیست محیطی، مصرف آب و نحوه مصرف انرژی از جمله وظایف مهم اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل است  و  تلاش می‌شود در کنار انجام این وظیفه قانونی  و با پرهیز از هرگونه سخت‌گیری و تسهیل در امور ، متقاضیان اجرای طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زای استان به سمت توسعه وبا رعایت ضوابط زیست محیطی هدایت شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم در کنار انجام وظایق قانونی خود در قبال این پنج مورد به حل مشکل راه‌اندازی طرح‌های تولیدی و اشتغالزا و همچنین توسعه پایدار استان با استفاده از ظرفیت ها و هرگونه راهکار قانونی ممکن کمک کنیم.

وی همچنین با اشاره به شعار سال افزود: پنج شاخصه انرژی، بهداشت و سلامت جامعه، کشاورزی و امنیت غذایی، آب و تنوع زیستی در هر طرح تولیدی باید مدنظر قرار گیرد و اگر در تولید به این سمت نرویم شاهد تبعات جبران ‌ناپذیر آن در زندگی خودمان خواهیم بود.

او گفت: با اجرای طرح انتزاع بخش از اراضی تحت مدیریت محیط زیست خلخال برای راه‌اندازی طرح‌های تولیدی و اشتغالزا در منطقه حفاظت شده آق‌داغ و الحاق بخشی از اراضی خارج از این منطقه به عوان اراضی جایگزین به این منطقه بسیاری از مشکلات و موانع سر راه ایجاد طرح‌های اشتغالزا در این شهرستان برطرف شده است .

در این جلسه فرماندار خلخال نیز با تقدیر از عملکرد محیط زیست استان و شهرستان  در قبال طرح‌های سرمایه گذاری اقتصادی این شهرستان اظهار کرد: در سال‌های اخیر با حسن نظر اداره کل حفاظت محیط زیست استان بسیاری از موانع سرراه طرح‌های اشتغال‌زا در این منطقه  از پیش رو برداشته شده است.

فریدون بابایی گفت: تلاش برای حفاظت از محیط زیست و طبیعت منطقه وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی بوده و در این راستا انتظار از تشکل‌ها و نهادهای مردم نهاد کمک به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان  در راستای ارتقا سطح حفظ و صیانت از داشته‌های خدادادی و طبیعی منطقه از حیث گیاهی و جانوری است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/bcb60

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: