بخشدار شاهرود خلخال گفت: برای بهره‌مندی از شبکه آموزشی شاد و استفاده از فضای مجازی برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان فراهم کردن زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی در روستاهای این منطقه ضروری است.

به گزارش ایرنا ،مسیب پارساپور روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شاهرود خلخال افزود: مشکلات مربوط به فقدان زیرساخت‌های ارتباطی و رفع مشکل ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه در برخی از روستاهای این بخش از سوی بخشداری انجام و برای بهره‌مندی تمام دانش‌آموزان منطقه از برنامه‌های آموزشی شبکه شاد ایجاد این زیرساخت‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی ضرورت دارد.

وی هدف از تشکیل شورای آموزش و پرورش را تسریع و تسهیل فعالیت‌های آموزش و پرورش و رفع موانع جهت تحقق اهداف کوتاه مدت و بلند مدت آموزشی ذکر کرد و گفت: مسوولان ذیربط برای دستیابی به این امر مهم موظف به همکاری و هماهنگی با آموزش و پرورش هستند.

رییس شورای آموزش و پرورش شاهرود خواستار شناسایی و معرفی دبیران و معلمان خلاق فعال در شبکه آموزشی شاد برای تقدیر از تلاش این معلمان و تشویق سایر معلمان منطقه و همچنین ارائه شیوه‌نامه و دستورالعمل مراقبت از والدین توسط دانش‌آموزان در شبکه شاد شد.

حجت‌الاسلام شیر علیپور ، امام جمعه شهر کلور نیز با تقدیر از تلاش مجموعه آموزش و پرورش  منطقه و فعالیت مستمر معلمان ، دبیران و فرهنگیان در شبکه آموزشی شاد برای پیشگیری از توقف تحصیل دانش‌آموزان در شرایط کرونایی جامعه ، خواستار آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با فضای رسانه و مجازی از جمله استفاده از نرم‌افزار کهکشان"آشنایی با سواد رسانه‌ای و دیجیتال" در جهت پیشگیری از گسترش آسیب‌های فضای مجازی در بین نسل کودک ، نوجوان و جوان شد.

وی از مدیریت آموزش و پرورش منطقه شاهرود بدلیل فراهم کردن زمینه استفاده از فضاهای آموزشی و ساختمان مدارس بلااستفاده و مازاد بخش شاهرود برای کارآفرینان این منطقه قدردانی کرد و خواستار تداوم این امر برای رشد تولید و کارآفرینی برای جوانان جویای کار بخش شاهرود خلخال شد.

بابک شهریاری ، رییس اداره آموزش و پرورش شاهرود هم از تجهیز مدارس روستایی این بخش به بخاری‌های برقی، گازی و هرماتیک استاندارد برای پیشگیری از هرگونه حوادث آتش‌سوزی خبرداد و گفت: رنگ‌آمیزی و بهسازی محیط‌های آموزشی در مدارس روستایی این بخش ، تعیین تکلیف املاک مازاد آموزش و پرورش از جمله اقدامات صورت گرفته برای ارتقای فضاهای آموزشی شاهرود است.

دبیر شورای آموزش و پرورش شاهرودبا اشاره به ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه در مناطق روستایی و پوشش نامناسب شبکه آموزشی شاد در برخی روستاهای بخش اظهارداشت: با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی مدارس و آموزش و پرورش برخی از دانش‌آموزان بی‌بضاعت برای ادامه تحصیل از طریق فضای مجازی نیازمند خرید و تهیه گوشی تلفن همراه و یا تبلت از طریق جذب مشارکت مالی خیرین هستند.

لینک کوتاه : khalkhalim.com/e03d4

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: