دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: نبود کشتارگاه طیور در این شهرستان موجب شده تا گوشت زنده مرغ از خلخال برای کشتار به کشتارگاه‌های مرکز استان و یا استان گیلان انتقال داده شده و با افزایش قیمت برای چرخه مصرف به منطقه بازگردانده شود.

به گزارش خلخالیم به نقل ازایرنا ،آرش جعفری در نشست با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به نوسان قیمت گوشت مرغ در بازار خلخال افزود: در صورتی که مرغ تولیدی مرغداری‌ها کشتار و توزیع شود نیازی به تامین گوشت سفید مرغ از مرکز استان نبوده و با حذف هزینه‌های حمل و نقل مرغ زنده و کشتار شده و همچنین برکنار شدن واسطه‌ها از بازار قیمت این کالا تعدیل خواهد شد.

او با اشاره به تفاوت قیمت‌ها در بازار از جمله ناهمخوانی قیمت عرضه گوشت سفید مرغ با قیمت درج شده بسته‌بندی آن گفت: قیمت کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم از جمله گوشت قرمز، برنج، مرغ و روغن نباید افزایش یافته و همچنین نبایستی تفاوت بین قیمت این اجناس با نرخ عرضه آن در مرکز استان وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت جدی بر مرغداری‌هایی که از نهاده دامی یارانه‌دار دولتی توزیع شده از سوی جهاد کشاورزی شهرستان  استفاده می‌کنند، افزود: نظارت جهاد کشاورزی بر نحوه خروج مرخ زنده از شهرستان و همچنین نحوه ارسال گوشت کشتار شده بسته‌بندی از مرکز استان به خلخال برای توزیع مرغ به قیمت درج شده بر روی بسته‌بندی این کالا و در داخل شبکه تنظیم مرغ ضروری است.

جعفری اظهارکرد: هماهنگی و همکاری مدیریت جهاد کشاورزی با اداره صمت برای جلوگیری از سوء‌استفاده افراد سودجو و دلالان بویژه در زمینه مایحتاج ضروری مردم نیز در پیشگیری از افزایش خودسرانه قیمت کالاهای ضروری مردم موثر است.

دادستان خلخال بیان کرد: نظارت مسئولان جهاد کشاورزی و دامپزشکی بر دامپروری‌ها و مرغداری‌ها و جلوگیری از افزایش قیمت قیمت دام و مرغ زنده با نرخ کشتار شده ضرورت دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل هم در این نشست از راه‌اندازی ۶ مرکز عرضه مستقیم گوشت مرغ ، گوساله ، لبنیات ، برنج و روغن در شهر اردبیل خبرداد و افزود: برنامه‌ریزی شده تا این مراکز در سایر شهرستان‌های استان نیز راه‌اندازی شود تا آحاد مردم این استان بتوانند به اقلام ضروری و موردنیاز خود به نرخ تنظیم بازار دسترسی داشته باشند.

خلیل نیکشاد گفت: برابر سیاست‌های حمایتی و هدایتی وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی شده تا تولیدات بخش کشاورزی به صورت مستقیم و بدون دخالت واسطه‌گران و دلالان از محل تولید در روستاها وارد سر سفره مردم شده و قیمت کالاهای اساسی و موردنیاز مردم از قبیل میوه ، گوشت و لبنیات با مناسب‌ترین قیمت توسط مصرف‌کنندگان خریداری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در حال حاضر ۶ مرکز در استان فعال هستند که به صورت مستقیم اقدام به توزیع اقلام موردنیاز مردم می‌کنند و این مراکز به دستور مقام عالی قضایی استان اردبیل و همکاری سازمان تعاون روستایی این استان راه‌اندازی شده است.

او اظهارکرد: اقلام ضروری و مورد نیاز مردم از قبیل گوشت مرغ ، گوسفند ، تخم‌مرغ ، لبنیات ، شکر و چای در این مراکز عرضه می‌شود و زمان فعالیت این مراکز از صبح ساعت هشت تا ۲۱ شب می‌باشد و مردم بدون هیچ گونه نگرانی می‌توانند اقلام موردنیاز خود را از این مراکز خریداری کنند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e10c8

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: