نخستین جشنواره پخت غذاهای محلی خلخال با نمایش انواع غذاهای محلی روز جمعه در روستای علی‌آباد این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، دبیر کمیته زنان و خانواده فرمانداری خلخال گفت : جشنواره غذا بمناسبت گرامیداشت روز جهانی غذا و با تهیه و پخت غذاهای بومی و محلی توسط بانوان روستای علی آباد خلخال در یکی از مدارس این روستا برگزار شده است.

زینب کاظمی با بیان اینکه کم تحرکی همراه با تغذیه نادرست و افزایش مصرف غذاهای آماده موجب افزایش وزن و چاقی بخش مهمی از افراد جامعه در ایام شیوع کرونا شده است، اضافه کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای بومی و سنتی در بین خانواده ها، ترغیب مردم به دوری از مصرف غذاهای فست فودی و همچنین ایجاد زمینه نشاط و شادابی در بین مردم است.

به گفته وی، در این جشنواره  انواع غذاهای سنتی و بومی با رویکرد چرخه غذا از مرحله تولید در مزرعه تا سر سفره با هدف ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای بی ضرر در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

کاظمی بیان کرد: در این جشنواره انواع غذاها،آش‌ها ، شیرینی وکیک های سنتی در معرض بازدید قرار گرفته است.

به گفته وی ،  با نظر هیات داوران  آش رشته ، کوفته تبریزی، حلوای سیاه خلخال، کیک سیب دارچینی در جایگاه اول قرار گرفته و غذاهای کشمش پلو و شش‌انداز در رتبه دوم و همچنین  آش اوماج، کیک صبحانه و کدو حلوایی با عدس و گردو  جایگاه سوم این جشنواره را به خود اختصاص دادند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a0acb

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: