رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در۱۲ سال گذشته ۲۹ پروژه سدسازی احداث سدهای معیشتی و کشاورزی در این استان آغاز و در همان ابتدای کار رها و متوقف شده است

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا خلیل نیکشاد روز دوشنبه در آیین شروع دوباره پروژه متوقف شده احداث سد معیشتی روستای بلیل خلخال افزود: اجرای هر یک از این پروژه‌ها اعتبارات میلیاردی نیاز دارد و بسیاری از آنها نیز بدلیل تخصیص مبالغ ناچیز اعتباری به عنوان پروژه‌های زخمی شده، کشاورزی برای همیشه تعطیل شده است.

وی گفت: در حالی که برای اجرا و تکمیل یک پروژه سد معیشتی و کشاورزی خلخال ۹۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز بود ، این پروژه با تخصیص ۲ میلیارد ریال در سال‌های گذشته آغاز و به علت نبود اعتبار پشتیبان بلاتکلیف ماند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین اظهارداشت: علاوه بر مشکل تامین مالی و اعتباری پروژه‌های سدسازی کشاورزی آغاز شده در سال‌های گذشته ، اکثر این پروژه‌ها فاقد مطالعات بودند طوری‌ که از مجموع ۹ پروژه سد معیشتی و کشاوزی خلخال پنج پروژه فاقد مطالعات قبل از اجرای پروژه است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی سد معیشتی روستای بلیل از توابع بخش مرکزی خلخال در سال ۱۳۹۲ آغاز و با ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی بدلیل نبود اعتبار پس از چند ماه متوقف شد، گفت: پارسال هفت میلیارد ریال و امسال نیز ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در مجموع ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ادامه عملیات اجرایی این سد تخصیص یافته است.

نیکشاد با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه در شرایط فعلی و با توجه به افزایش قیمت ورق عایق‌بندی سدهای معیشتی ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، افزود: با تکمیل و بهره‌برداری از این سد با گنجایش ۱۲۰ هزار متر مکعب آب کشاورزی ، آب مورد نیاز کشاورزی ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی پایاب این سد تامین خواهد شد.

او تشریح کرد: اردبیل از لحاظ اجرای طرح‌های آبیاری نوین تحت‌فشار و کم‌فشار چهارمین استان کشور است و برای حمایت از مجریان طرح‌های آبیاری نوین کم‌فشار و تحت‌فشار نیز به ازای اجرای این طرح در سطح هر هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان تا مبلغ هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک بلاعوض مالی در اختیار مجریان قرار می‌گیرد.

 لینک کوتاه : khalkhalim.com/ed4d8

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: