فرماندار خلخال گفت: سال ۹۸ تنها سالی است که هیچ گونه خرید گندم از کشاورزان گندم‌کار خلخال انجام نشد.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، فریدون بابایی روز دوشنبه در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال افزود: در این مدت گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از این شهرستان بصورت قاچاق خارج و یا انبار شد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به زمان برداشت گندم در خلخال خواستار انجام تمهیدات لازم از سوی جهاد کشاورزی و اداره تعاون روستایی به عنوان دستگاه‌های متولی خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان قبل از شروع برداشت گندم از مزارع کشاورزی منطقه شد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی متولی خرید گندم از جمله مدیریت جهاد کشاورزی و اداره تعاون روستایی باید مقدمات کار را برای خرید بموقع و تضمینی گندم کشاورزان آماده کنند، گفت: ضمن تلاش برای پیشگیری از هرگونه ایجاد مشکل برای تولیدکنندگان گندم باید برای جلوگیری از قاچاق و یا خروج گندم از این شهرستان به استان‌های دیگر جلوگیری شود.

بابایی اظهارداشت: خروج فاقد مجور گندم از خلخال همچنان غیرقانونی بوده و قاچاق محسوب شده و نیروی انتظامی نسبت به ضبط محموله‌های گندم قاچاق از مبادی خروجی این شهرستان اقدام خواهد کرد.

فرماندار خلخال همچنین با اشاره به افزایش تخلفات نانوایی‌های فعال روستایی در کنار بی‌توجهی به موازین بهداشتی پیشگیرانه از کرونا افزود: از این پس دهیاران خلخال علاوه بر انجام وظایف سازمانی خود با صدور ابلاغی به عنوان نماینده کارگروه ساماندهی آرد و نان بر فعالیت نانوایی‌های روستایی منطقه فعالیت خواهند کرد.

او گفت: علاوه بر دهیاران مسوولان خانه‌های بهداشت روستایی نیز باید به رعایت موازین بهداشتی پخت نان نظارت کافی و مستمر خواهند داشت.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c33d7

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: