رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برغم بارندگی‌های قابل توجه برف و کاهش محسوس دمای هوا در اولین ماه فصل بهار ،بخش کشاورزی و باغی خلخال از گزند سرما در امان مانده است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، خلیل نیکشاد روز پنجشنبه در بازدید از بخش تولیدات  زراعی و باغی خلخال افزود: شرایط آب و هوایی سرد در اسفند ماه سال گذشته و ادامه بارندگی‌های برف و حاکمیت سرما در اکثر مناطق خلخال از عوامل مهم در امان  ماندن محصولات تولیدی کشاورزی و باغی این شهرستان از گزند سرما و وارد نشدن خسارات مالی به کشاوزان و باغداران است.

وی اظهارداشت: در مناطق نیمه‌گرمسیری خلخال همچون بخش خورش‌رستم نیز که بخشی از باغ‌های میوه در آن شکوفه داده و ببار نشسته دمای بالای هوا همراه با بارش باران مانع از وارد شدن خسارت به محصولات تولیدی باغداران این منطقه شده است.

بهبود علیزاده ،مدیر جهاد کشاورزی خلخال نیز گفت: در سه سال گذشته خسارات سنگینی از جانب سرمازدگی سردرختی باغ‌های میوه و سرمای دیررس بهاره به باغداران این منطقه وارد شده است.

او افزود: شکوفه‌دهی دیرهنگام درختان در باغ‌های میوه در بهار امسال از جمله عوامل در امان ماندن باغ‌های میوه از گزند برف و سرمای فروردین ماه امسال است.

وی اظهارداشت: با هدف توسعه باغ‌های میوه و حمایت از تولیدکنندگان محصولات سردرختی خلخال بیش از ۲۰ هزار اصله نهال شناسنامه‌دار درخت میوه و سازگار با شرایط جوی منطقه در بین باغداران این شهرستان توزیع شد.

وی گفت: توزیع نهال میوه اصلاح شده یارانه‌دار در بین باغداران این شهرستان از ۲۷ اسفنده ماه سال قبل از سوی مدیریت جهاد کشاورزی خلخال آغاز شده و تا ۲۰ فروردین ماه سال جاری ادامه داشته و در این مدت علاوه بر توزیع نهال سیب ،زردآلو ،آلبالو ،گیلاس ،گلابی ،به ،هلو و شلیل تعداد قابل‌توجهی نهال اصلاح شده گردوی مقاوم در برابر سرمازدگی و خشکسالی در بین گردوکاران منطقه توزیع شد.

khalkhalim.com/be697

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: