معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: با بسیج نیروهای امدادی در روستای سیل زده مصطفی‌لو از توابع بخش مرکزی خلخال مشکلات اهالی این روستا بزودی حل خواهد شد.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا فرزاد قلندری روز پنجشنبه در جریان بازدید از روستای سیل زده مصطفی‌لو افزود: در حال حاضر نیروهای امدادی برای کمک به اهالی سیل‌زده این روستا و تامین مایحتاج روزانه در محل حضور دارند.

وی گفت: تدابیر لازم برای مقابله با  آبگرفتگی معابر در شهرستان‌های خلخال و کوثر در صورت ادامه بارش‌های تند و رگباری اتخاذ شده است.

 فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این بازدید گفت: در جریان بارندگی‌های شدید باران و جاری شدن سیل در این منطقه بیش از هزار میلیارد ریال به روستاها و بخش‌های مختلف این شهرستان خسارت وارد شد.

وی افزود: سیل روز گذشته واحدهای مسکونی پنج روستای واقع در بخش مرکزی و شاهرود این شهرستان را به میزان ۲۰ تا  ۱۰۰ درصد تخریب کرده است.

بابایی با بیان اینکه جاری شدن سیل در منطقه به بخش کشاورزی و دامداری منطقه خسارت جدی وارد کرده است، گفت: سیل به تاسیسات آبرسانی ۱۴ روستای خلخال خسارت زد و راه ۳۰ روستای این شهرستان را نیز تخریب کرد.

فرماندار خلخال تشریح کرد: بارش شدید و بدنبال آن سیلاب به چهار روستای مصطفی لو ، بولوکان ، مورستان و خداقشلاقی از توابع بخش مرکزی خسارت وارد کرد که از بین این روستاها, واحدهای مسکونی و دامی ،همچنین بخش کشاورزی و باغی روستای ۸۰ خانواری مصطفی‌لو بطور کامل خسارت دیده است.

وی با بیان اینکه بازسازی و بهسازی 38 واحد مسکونی از مجموع 48 واحد از اماکن مسکونی این روستا از سال گذشته و با تلاش بنیاد مسکن این شهرستان آغاز شده ، افزود: سیل اخیر به واحدهای مسکونی در حال ساخت روستا نیز آسیب وارد کرده است.

به گزارش ایرنا ، در جریان این بازدید که مدیران دفتر فنی استانداری ، مدیریت بحران ، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان و فرماندار خلخال حضور داشتند تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی گزارشی از آخرین اقدامات و برنامه‌های خود را تشریح کردند.

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com /c9934

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: