کتاب گزیده اشعار ترکی مرحوم نصیرالله وثوقی با عنوان «گوزلری شهلا کیمیدی؟» منتشر شد.این کتاب اشعار ترکی مرحوم حاج نصیر الله وثوقی متخلص به 《وثوقی ، وثوق 》به اهتمام محمود وثوقی از انتشارات بلاغ خلخال منتشر شد .

به گزارش خلخالیم، گزیده اشعار ترکی مرحوم حاج نصیرالله وثوقی، متخلص به «وثوقی» و «وثوق» توسط انتشارات بلاغ خلخال منتشر شد.

به گفته خانواده مرحوم وثوقی، گزیده اشعار ایشان به زبان فارسی نیز در آینده نزدیک در همین انتشارات منتشر شده و به دست علاقه‌مندان خواهد رسید.

برپایه این گزارش، مرحوم نصیرالله وثوقی در سال 1310 در روستای کرکزلو متولد شد و در سال 1332 به استخدام شهربانی درآمد. وی پیش از انقلاب، مدتی به سمت رئیس زندان‌های شهرستان خلخال منصوب و مردمداری و مدارایش با مردم انقلابی شهرستان موجب شد پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم به ریاست شهربانی خلخال ارتقاء یابد.

زندگی در دامنه زیبا و سرسبز کوه سربلند آغداغ، از مرحوم نصیرالله وثوقی، افسری مقاوم، سختکوش و با اراده ساخت، اما همنشینی او با روستاییان پاک‌سرشت و مهربان، وی را به مردی عاشق مردم و وطن بدل کرد که با وجود مهاجرت اجباری به زنجان، همواره خلخال را بهشت برین می‌خواند و اشعارش را به یاد جلوه و صفای زادگاه و خاک پاک خلخال می‌سرود:

خال‌خال باغلاری‌دی بهشت برین/اوجا داغلارینین سولاری سرین

باهاردا گل‌گشته چیخار قیز گلین/چوخ اولار جیلوه‌لی صفالی خال‌خال

داغیدار محنتی ملالی خال‌خال

وی در خردادماه سال ۹۸ دار فانی را وداع گفت و به ابدیت پیوست.

همشهریان فرهنگ دوست خلخال می توانند این کتاب را از کتابفروشی های خلخال تهیه فرمایند .

لینک کوتاه: khalkhalim.com/af67e

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: