رئیس دادگستری خلخال گفت: یکی از اولویت‎‎‎‎‎‎های اصلی دستگاه قضایی خلخال حمایت از تولید و سرمایه‎‎‎‎‎گذاری در این منطقه است و  هیچ‎‎‎‎‎‎گونه توجیهی برای سهل‎‎‎‎‎‎‎انگاری و بی‎‎‎‎‎‎توجهی در خصوص کمک به بهره‎‎‎‎‎برداری از طرح‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های اقتصادی و گردشگری منطقه از سوی مسئولین قابل پذیرش نیست.

به گزارش خلخالیم، علی نباتی به مناسبت هفته قوه قضائیه و در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر، وضعیت نامناسب اقتصادی و بیکاری و نبود زمینه اشتغال را از عوامل افزایش جرائم کیفری دانست و گفت: توهین به اشخاص عادی، سرقت و موادمخدر به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم پرونده‌های کیفری خلخال را تشکیل می‎‎‎‎‎‎‎دهند.

وی در ادامه گفت: کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی امری مورد تاکید است و تا زمانیکه مشکل معیشت مردم و اشتغال این شهرستان برطرف نشود این امر محقق نمی‎‎‎‎‎شود.

نباتی افزود : در مواقعی کوتاهی و بی‎‎‎‎‎‎‎تفاوتی برخی مسئولین در انجام وظیفه قانونی، منجر به تشکیل پرونده قضایی میشود و دستگاه قضایی به تنهایی قادر به حل معضلات اجتماعی نیست و لذا از سایر دستگاه‎‎‎‎‎‎‎‎های اجرایی انتظار می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎رود که برای ایجاد اشتغال و زمینه‎‎‎‎‎سازی برای کاهش پرونده‎‎‎‎‎‎‎های کیفری همبستگی‎‎‎‎‎‎‎‎های لازم را داشته باشند.

وی همچنین گفت: در حالی که با اقدام به‎‎‎‎‎‎‎‎موقع دستگاه‌های اجرایی می‌توان از وقوع بسیاری از جرائم و تشکیل پرونده‎‎‎‎‎‎‎‎های قضایی پیشگیری کرد، به همان اندازه نیز سهل‎‎‎‎‎‎‎‎‎انگاری در این کار منجر به اقزایش فاصله بین مردم و حاکمیت در اجرای احکام قضایی می‌شود.

لازم به ذکر است که خلخال سه سال متوالی رتبه نخست را در زمینه کمک‌های مالی جمع‌آوری شده از طرف مردم برای آزادی زندانیان مالی جرایم غیر عمد را به خود اختصاص داده است  و غیر از بانک‌ها همه دستگاه‌های اجرایی و در راس آن فرمانداری، تشکیلات انتظامی و نظامی، یاوران ستاد دیه،  تشکل‌های غیردولتی مردم‌ نهاد و مردم خیر، در کمک به آزادی زندانیان خلخال، ستاد دیه را یاری کردند.

 

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/f730b

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: