رئیس دادگستری خلخال گفت: تخلفات انتخاباتی در سه برهه زمانی قبل ، حین و بعد از انتخابات رصد شده و با هواداران نامزدهایی که اقدام به زیرپا گذاشتن قانون با انجام کارهای غیرمتعارف از جمله راه‌اندازی تجمعات و کارناوال‌های تبلیغاتی کنند ، برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، علی نباتی در جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی خلخال افزود: نوع و نحوه عملکرد و برخورد مسئولان برگزارکننده انتخابات سال ۱۴۰۰ در افزایش و کاهش میزان مشارکت مردم در صحنه بسیار تاثیرگذار بوده و از این رو افرادی که مساله‌دار ، حاشیه‌ساز ، وابسته به نامزدهای حاضر در صحنه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و افرادی که به نوعی مورد شبهه مردم هستند نباید در بدنه هیات‌های اجرایی ، نظارتی و بازرسی بکار گرفته شوند.

او با بیان اهمیت حفظ بی‌طرفی کامل از سوی عوامل برگزارکننده در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهارکرد: امانت‌داری ، تامین سلامت انتخابات و حفظ آرای مردم از وظایف بسیار مهم و خطیر برگزارکنندگان این دوره از انتخابات است که انتظار می‌رود این وظیفه خطیر به نحو احسن از سوی همه عوامل دخیل در انتخابات ۲۸ خردادماه امسال بدرستی ادا شود.

وی گفت: در کنار داشتن انتظار از عوامل  اجرایی ، نظارتی ، بازرسی ، انتظامی و دست‌اندرکاران دخیل در انتخابات امسال جهت حفظ بی‌طرفی و پرهیز از ورود به جریان تبلیغات نامزدهای هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر روستا ، اجتناب مسئولان دستگاه‌های اجرایی و عوامل برگزاری انتخابات کامل از استفاده از امکانات و خودروهای دولتی در جریان تبلیغات در انتخابات ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ است.

نباتی افزود: دستگاه قضایی شهرستان با دقت اعمال و رفتار مجریان و ناظرین انتخابات خلخال را رصد کرده و زیرنظر دارد و با هرگونه تخلف و خطایی از سوی مسئولان برگزارکننده انتخابات که منجر به جانبداری از نامزد و یا گروه خاصی شود، به شدت برخورد می‌کند.

او با تاکید بر تاثیر رفتار مسئولان برگزارکننده انتخابات در افزایش مشارکت مردم در صحنه گفت: مسئولان برگزارکننده انتخابات هنور هم فرصت دارند که نسبت به رفع نواقص و اشکالات انتخابات دوره‌های گذشته با هدف افزایش حضور مردم در پای صندوق‌های رای اقدام کنند.

او افزود: دشمن با تلاش برای بزرگنمایی گرانی‌ها ، مشکلات اقتصادی ، بیکاری از این قبیل مسائل سعی دارد حضور مردم را در صحنه انتخابات سال ۱۴۰۰ کم‌رنگ کند که انتظار می‌رود مسئولان با رفتارهای شایسته خود بهانه به دست دشمن ندهند.

نباتی اظهارکرد: اصل مهم در انتخابات در پیش رو حضور و مشارکت حداکثری مردم در صحنه ، همچنین حفظ اقتدار نظام از اهم واجبات شرعی و قانونی هر یک از مردم بوده و همه در دادن رای و انتخاب نامزد دلخواه خود آزادی کامل دارند و نباید این آزادی عمل در رای دان با فشار گروه و یا افرد خاص از مردم سلب شود.

وی از افزایش رصد فضای مجازی خلخال برای پیشگیری از افزایش تخلفات و جرایم انتخاباتی خبرداد و گفت: در کنار افزایش شدت برخورد با متخلفان و فعالان و گردانندگان فضای مجازی مسموم تلاش می‌شود تا از ظرفیت این فضا به نحو احسن و شایسته برای داغ کردن تنور انتخابات و افزایش حضور مردم در صحنه استفاده شود.

لینک کوتاه:  khalkhalim.com/c0dde

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: