اخبار شهرستان کوثر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تصاویر چهار قلاده پلنگ ایرانی از گونه‌های نادر در دربند مشکول خلخال ثبت و ضبط شده است.

حسن قاسم‌پور اظهار کرد: علاقه‌مندان به طبیعت با ثبت تصاویر این چهار قلاده پلنگ در ارتفاعات دربند مشکول سعی کردند تا به یاری محیط زیست بشتابند تا حفاظت و صیانت از این گونه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این تصاویر ۲ قلاده پلنگ مادر و توله و یک قلاده نر بالغ بوده که در ارتفاعات این منطقه در حال تردد هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: به نظر می‌رسد پلنگ ایرانی در این منطقه رو به ازدیاد است چرا که به وفور طعمه در این منطقه پیدا شده و در کنار آن عدم دسترسی انسان‌ها به این منطقه بکر و تلاشی که محیط‌بانان در صیانت از دربند مشکول و جنوب استان انجام می‌دهند، فضای زندگی پلنگ و توله‌های آنها را فراهم کرده است/مهر

 

پی نوشت: در راستای این خبر از مسئولین استان درخواست میگردد با توجه بیشتر به منطقه ی حفاظت شده ی آغداغ و مشکول (محدوده ی میانی رودخانه قزل اوزن تا آغداغ) که زیستگاه گونه های نادر گیاهی و جانوری می باشد، در اعطای مجوز برای طرح های مختلف من جمله معادن و طرح های گردشگری دقت بیشتری نموده و حفاظت از محیط زیست را در الویت بررسی قرار دهند. چرا که توسعه ی پایدار فقط و فقط در گرو حفظ محیط زیست با تمام جزئیات امکان پذیر است. 

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/cb39f

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (1)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام خسته نباشید
به نظر من نباید این خبر رو اطلاع رسانی میکردید بخاطر اینکه الان همه شکارچیان از این خبر اطلاع پبدا کردن و به زودی هجوم میاورند به این منطقه جهت شکار پلنگ

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: