رییس اداره هواشناسی خلخال گفت: میزان بارندگی‌های بهار امسال در مقایسه با میزان بارندگی‌های بهار سال گذشته ۵۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش خلخالیم، فرامرز فرض الله‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که در ۹۳ روز بهار سال گذشته مجموع بارندگی برف و باران در این شهر ۱۲۷ میلیمتر بوده ، این میزان در سه ماه بهار امسال به ۲۰۱.۹ میلیمتر رسیده است.

وی گفت: با توجه به میانگین بارندگی ۱۴۱ میلیمتری بلند مدت شهر خلخال میزان بارندگی بهار امسال این شهر نیز در مقایسه با میزان بارندگی بلند مدت این منطقه ۴۳ درصد افزایش دارد.

فرض‌الله پور اظهارداشت: همچنین در خردادماه امسال ۷.۶ میلیمتر باران در خلخال باریده که در مقایسه با مجموع بارندگی خرداد ماه سال گذشته که ۳.۵ میلیمتر در این اداره به ثبت رسیده ۱۷ درصد افزایش دارد.

رییس اداره هواشناسی خلخال گفت: با توجه به میانگین بارندگی ۳۶۰ میلیمتر سالانه شهر خلخال مجموع بارندگی‌های بهار امسال که بیش از ۲۰۰ میلیمتر است بیش از ۶۰ درصد بارندگی طول سال این منطقه را شامل می‌شود.

او همچنین با اشاره به ورود جبهه هوای جدید سرد و مرطوب به این منطقه از عصر روز گذشته تشریح کرد: این پدیده موجب بارش‌های پراکنده باران توام با رعد و برق شده و دمای هوای این شهر را به طور محسوسی کاهش داد.

وی اظهارداشت: حداقل دمای پیش از ظهر امروز این شهر به ۹ درجه رسید که در مقایسه با حداقل دمای صبح روز گذشته ۲ درجه کاهش دارد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a5936

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: