رییس اداره هواشناسی خلخال گفت: میزان بارندگی‌های بهمن ماه امسال در مقایسه با بلندمدت ۳۰ سال گذشته ۴۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش خلخالیم فرامرز فرض الله‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که در  ۳۰ روز بهمن ماه امسال ۷۰.۹ میلیمتر برف در این شهر باریده ،میانگین بارندگی خلخال در بلند مدت ۳۳ سال گذشته‌ از۳۷ میلیمتر فراتر نرفته است.

وی از افزایش میزان بارندگی‌های بهمن ماه امسال در مقایسه با دومین ماه زمستان سال گذشته خبر داد و اظهارداشت: در حالی که مجموع بارندگی بهمن سال گذشته ۶۵.۵ میلیمتر بوده این میزان به ۷۰.۹ میلیمتر در بهمن ماه امسال رسیده که حکایت از افزایش ۷.۶ درصدی دارد.

او با بیان اینکه مجموع بارندگی‌های برف بر اساس میلیمتر گزارش می‌شود، گفت: از روز ۱۹ بهمن ماه تا ۳۰ این ماه و در طول ۱۱ روز ۱۱۶ سانتیمتر برف در شهر خلخال باریده که این میزان در ارتفاعات و مناطق کوهستانی این شهرستان چندین برابر این گزارش شد.

فرض الله‌پور افزود: بارش این حجم از برف و بدنبال آن حاکمیت سامانه کم‌فشار در منطقه دمای هوای این شهر را تا ۲۶ درجه زیر صفر کاهش داد که این شدت از سرما نیز در طول چند سال گذشته در خلخال بی‌سابقه است.

رییس اداره هواشناسی خلخال با بیان اینکه امشب و فردا آسمان خلخال نیمه‌ابری بوده و تا دوشنبه هفته آینده دوام خواهد داشت، اظهارداشت: از روز سه‌شنبه با ورود سامانه جدید بارشی شاهد بارندگی‌های جدید دراین منطقه خواهیم شد.

وی از افزایش دمای هوای این شهر خبر داد و گفت: حداقل دمای هوای صبح امروز این شهر به صفر درجه رسید که در مقایسه با حداقل دمای روز قبل ۹ درجه افزایش نشان می‌دهد.

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: